Gå til innhold

Utslett på kroppen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en masse utslett på kroppen. Det kommer og går med noen timers mellomrom. Klør kjempe masse!!

Leste i medisinsk leksikon. Minner veldig mye om elveblest. Noen som har hatt dette under graviditet? er så usikker på hva jeg skal gjøre...

Takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt det, men som råd ville jeg ha tatt en tur til legen.

Elveblest kommer jo av at du har spist/fått i noe du ikke tåler.Og som gravid kan du jo plutselig reagere på mat eller andre ting som du ellers ikke ville ha gjort...tror jeg det var da=o)

Du kan jo også skrive ned det du spiser og når du får utslettene så du får se hva du reagerer på, hvis det er mat det er snakk om...

Men ville kanskje tatt en tur til legen og fått sjekket dette...

Skrevet

Jeg har ikke hatt det, men som råd ville jeg ha tatt en tur til legen.

Elveblest kommer jo av at du har spist/fått i noe du ikke tåler.Og som gravid kan du jo plutselig reagere på mat eller andre ting som du ellers ikke ville ha gjort...tror jeg det var da=o)

Du kan jo også skrive ned det du spiser og når du får utslettene så du får se hva du reagerer på, hvis det er mat det er snakk om...

Men ville kanskje tatt en tur til legen og fått sjekket dette...

Skrevet

Kan høres ut som elveblest ja!!! Er sjølv plaga med dette til vanlig, men no under svangerskapet har det blitt mykje verre. Kjem til alle døgnets tider og klør noke heilt forj.....:( Det treng ikkje være mat du reagerer på. Ein kan også få d av bl.a. varme!! Sjøl får eg det med en gang det blir litt varmt, og er ekstra ille viss eg har tøy nær kroppen. Til vanlig har eg ikkje så mykje plager av dette, så då bruker eg Aqua Gel som virker kjempebra. Men no er d så plagsomt at eg må bruke antihistaminer. Normalt kan en kjøpe Zyrtec reseptfritt på apotek, men dette anbefales ikkje under graviditet. Så høyr med legen din om du kan få en resept på Polaramin!! Det gjorde eg, og no er kløen heilt vekke, og eg har fått nattesøvnen tilbake:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...