kulepenn Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 * Fra det i det hele tatt kjennes.. * Fra du ankommer føden.. * Fra åpning 2-3 cm.. noe som vet??
Gjest Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Fra du har over 3 cm åpning sies det vel.. Hvis jeg skal regne fra når riene begynte så varte min i 48 timer, fra jeg kom til føden så tok det 5 timer ca og åpningen aner jeg ikke
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Det varierer nok fra alt fra tre timer til tre døgn..... Det kan ikke forutsis... må bare prøves. Og om du føder fem ganger kan alle være av svært ulik varighet Hvor lang var fødselen din da?
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 ok... misforstod spørsmålet ditt jeg da.... beklager.. hehe....
kulepenn Skrevet 5. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2007 Da jeg ankom føden hadde jeg 2-3 cm og lå jeg 12 timer til gutten kom ut. ))
Gjest Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 min var 17 timer fra 3 cm.. hadde 7 cm etter 6 timer og så stoppet det.. hadde tette rier de neste 11 timene, men ikke noe mer åpning.. endte i keisersnitt, fordi epiduralen ble satt feil (noe de benektet i 4-5 timer hehe) og jeg ikke klart ligge i ro til å få satt den på nytt og så få drypp.. men hadde heldigvis en jordmor som hørte på meg og hjalp meg gjennom de siste timene, hadde 4 jordmødre fra jeg kom til croft var ute
*1D* Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Hos meg gikk vannet fredagskvelden, så hvis vi regner fra da tok den 68 1/2 time.................. Jeg hadde 3 cm kl 15.15 på mandag og jeg var ferdig kl 15.50 og da vil det si 35 min................
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 5. september 2007 #10 Skrevet 5. september 2007 Her regnes fødselen ifra du har vonde veer. Men jeg har hatt 3 fødsler som har vært veeeeldig forskjellige. Fødsel1 startet med at vannet gikk...talte timer fra jeg hadde vonde veer = fødselen varte i 4t (men hadde jeg talt fra vannet gikk hadde den vart i 6,5 timer) Fødsel2 hadde jeg ikke rier i hele tatt (ikke som jeg merka). Vannet gikk og ungen kom ut på 3 pressrier. Det tok 25 min. Fødsel3 hadde jeg vonde rier i ca 50 min -da var ungen født, men hadde "kjent på noe" i 4 timer den dagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå