Gå til innhold

Sambo har ørebetennelse. Har dere noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akk brukt ørelys, men virket ikke så veldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesespray! Få opp gangen fra mellomøret til svelget.

Paracet mot "vondten"

Skrevet

morsmelk

Funker på liten og stor det.

Skrevet

Ligg høyt med hodet om natta. Kjør på med paracet og nesespray (sistnevnte holder øregangene åpne)

Skrevet

var det ikke nooe kjerringråd om kvitløk på øret???

Skrevet

Her hjelper det vel også å skylle nesen med saltvann. Kjøp et sånt nesehorn på apoteket. Ellers er vel evnt. pencelin et anternativ hvis det ikke går over av seg selv.

Skrevet

Takk takk.

Dryppe morsmelk i øret??? Men han får ørebetennelse fordi han har blitt sprutet vann i øret på. Har helt ødelagte trommehinner. Vil ikke mere væske i øret gjøre vondt verre da?

Ørelys ja. Er et slags kremmerhus. Setter den tynneste delen inn i øret og tenner på den ytterste. Skal dra med seg "guffelura" opp og ut av øret.

Skrevet

ta en sokk og fyll den med ris og legg i micoen. den skal være passe varm, for så å legg den oppå øret....eller pakk bomull i ørene...

Skrevet

Fikk beskjed at morsmelk hjelper ja, bare huske å skylle ett par minutter etter.

Vil han helst ikke ha det i øret (som er best når man har ørebetennelse)

drypp det i nesen, mens han har hodet godt bakover (igjenn, husk å skylle etterpå)

Skrevet

Min far varmet en ullsokk på peisen/ovn og la den på øret mitt når jeg var liten og hadde vondt i øret. Det hjalp faktisk. Gjorde ihvertfall det den gang.

Skrevet

Hva skal han skylle med da? Hva skjer hvis han ikke skyller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...