Gå til innhold

Fy fader - nå gruer jeg meg skikkelig!


marghald

Anbefalte innlegg

Satt akkurat å så på "Jordmødrene" på NRK, og fikk skikkelig angsten! Har egentlig gode minner fra sist fødsel, men dette så jo helt groteskt ut! Uff - vet ikke om jeg orker å se flere episoder før jeg har født selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte litt mer på fødselen her jeg også. Tilfeldigvis var jeg på fødeavdelingen for omvisning i dag, så jeg tok det relativt bra... Men gråt mine modige tårer og holdt pusten for hver rie.... Synes det er helt utrolig å tenke på at jeg er 38 uker på vei og er der snart sjøl - for andre gang... HJØLP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir alt for personlig og ytterst pinlig å se slikt jeg... Urk... zappet så vidt innom tre ganger og ble bare kvalm. Er ikke redd for å føde, men kunne fort ha blitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også programmet, å nå gleder jeg meg bare enda mer :D

Synes det var vinklet på en veldig fin måte, er førstegangsfødende så vet jo ikke hva jeg går til. Men syns ikke akkurat det så noe skummelt ut :) Er jo fult innstilt på at det kommer til å gjøre sinnsykt vondt pluss litt til, men fikk bare mer lyst til å føde etter å ha sett dette programmet.

Kommer garantert til å følge med videre ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal iallfall ikke se flere episoder før jeg er ferdig... Fikk også totalt angst av hele programmet!

Sambo syns det såg såååå fredelig å fint ut... Jeg syns det ser ut som tortur!!! Men det hjelper vel lite, ut må den om jeg vil eller ikke. Tror det er det som plager meg mest egentlig, at jeg ikke slipper... At jeg virkelig ikke har noe valg. Uff, nei nå får jeg hetta igjen..... grøsse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var et fint program=) Det var jo helt normale fødsler. Det jeg reagerte på var hvordan de fødende kunne være så rolig... Tipper at jeg kommer til å pese mer enn det der...

Sambo derimot ble ikke beroliget av å se det, tror det har sammenheng med at han så han mannen som ble dårlig og nesten gikk ut...

Kan hende jeg burde grur meg, for aner jo ikke hva jeg går til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg litt jeg også nå..Men det har jeg gjort uansett..Det er normalt å kjenne litt angst for å føde også..De som sier de bare gleder seg kjenner sikkert et bittelite snev av angst også kansje?Vet ikke jeg men..Er vel ganske individuelt sikkert...Er ikke akkurat en hverdagshendelse..Det var et kjempefint program..Som jeg har lyst til å se flere episoder av.Har 8 Dager igjen til termin og kjenner at angsten tar litt tak, når man vet at innen 3 uker så er man i den situasjonen selv..Gleder meg masse!!!Og gruer meg også!!Men det er vel kansje litt sånn det skal være:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nydelig program, så det sammen med treåringen min. Vi var like oppslukte begge to:). Men jeg tror jeg hadde bedt den ene jordmora om å holde kjeft, orker ikke slikt mas rundt meg når jeg er sliten og har vondt. La meg jobbe i fred.............. Jeg hadde en nydelig jordmor sist som lot meg og kroppen min gjør jobben som den skulle, og det var en god opplevelse. Ikke jobb mot riene, jenter, jobb med de. Våg å slippe kontrollen, da glir tingene lettere:) Masse lykke til alle sammen. Skal fortsette å se serien, jeg. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...