Gå til innhold

Jordmødrene på NRK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åhhh som tårene trillet her.........hun som fikk en nydelig sønn. Kjente riene hennes og jeg pustet sammen med henne:-)

Den roen og harmonien som rådet der inne.......sånn hadde jeg det med mine to første fødsler.........det er fantastisk:-)))

......synd jeg endte opp med jordmoren fra helvete 3.gang......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg tenkte på deg Ronja:-) Du skulle ha vært der da, det hadde vært fint, det er jeg sikker på:-)

Skrevet

HUff, fikk det ikke med meg. Var det lille Storm som ble født? (blond slank mor og mann nordfra)

Skrevet

Jeg gråt også og gledet meg og gruet meg til det som ligger tre måneder frem i tid. Min siste fødsel var ganske lik den der Kristoffer kom til verden. Rolig, flott jordmor og god stemning. Det som kanskje skremmer meg mest er hvor avhengig dette er av hvem som er på jobb akkurat når jeg skal føde.

Skrevet

Søren, dette fikk jeg ikke sett!

Neste gang sitter jeg klistret!:-)

Skrevet

Jeg gråt også i kveld. I ren glede over å få se hvorsan andre opplever dette underet i rolige og harmoniske omgivelser.

Samtidig takket jeg igjen for at jeg fikk føde på min måte, med min jordmor som var mye mer riktig for meg enn noen annen...

Å føde liggende på rygg fristet ikke..men dersom det er det kvinnene foretrekker så er det jo flott!!!

Jeg gjør det gjerne igjen...og igjen...og igjen... *ler*

Skrevet

Her trillet også tårene.Det er så fantastisk å se når disse små miraklene ser dagens lys :) Og tenker så heldige de er,som føler tryggheten,roen og samarbeidet.

Skulle ønske min opplevelse var litt anderledes,men resultatet blir jo det samme uansett hvem som hjelper oss å få dem ut i verden :))

Jeg er også en av de som gjerne skulle gjort det maaaange ganger ;)

Skrevet

Moren var mørk og vakker, faren likeså:-) Ingen nordlending tror jeg, hadde en skjønn datter også:-) Og gutten skulle het Kristoffer tror jeg:-)

Skrevet

Tør ikke se på dette jeg før om en tre-fire ukers tid...

...men av forhåndsreklamen er nok dette et program helt etter min smak :-))

Skrevet

Å jeg blir aldri mett på slike programmer, jeg husker da jeg ventet mitt første barn for snart 8 år siden, da var det et program på tv norge som het 8 barn i vente, det var så flott å se på. Jeg fikk helt klump i magen når jeg så på dette programmet i går, og tenkte å aldri skal jeg oppleve dette miraklet igjen. Men jeg har jo vært heldig da, fått oppleve dette 3 ganger. Hvordan er det med dere damer, føler dere at dere er helt ferdige. Blir så følsom jeg.........

Skrevet

Jeg er ferdig og nyter de tre jeg har vært så heldig å få:-)

Skrevet

Så flott at dere syntes det var et fint program:-). Selv vet jeg ikke helt hva jeg synes. Blir vel kanskje lit mer kritisk, med mitt handikapp:-). Men jordmødrene var både trivelige og hjelpsomme, så det var jo fint. Har faktisk hørt mye skryt fra Drammen sykehus:-)

Kanskje det beror på at jeg ikke jobber på "sykehuset". Men på en liten fødeenhet, lit utenfor sykehuset. Men allikevel på sykehuset:-). Det flotteste jeg vet (alle fødsler er flotte, men de ekstra flotte). Er en vannfødsel, der babyen får ligge i det varme vannet sammen med mammen og bare nyte roen etter at han/hun er født. Det gir en sån fin start for familien:-)

Det viktigste er uansett at familien er fornøyd og føler seg trygge, da spiller det ingen rolle om man føder i vann, seng, stående liggende eller på operasjonsstuen:-)

Synes jeg i hvertfall er heldig, som får oppleve livets under på jobb:-).

Skrevet

Jeg er så enig med Ronja. Etter å ha født begge guttene på "vanlige", hektiske fødeavdelinger, hvor pappa ble sendt hjem straks fødselen var over og ikke fikk opplevede første vakre timene, så ble det ABC fødsler på begge jentene.

Og for en forskjell, uten medikamenter og med rolige omgivelser gikk begge fødslene som en drøm. Med flotte, gode jordmødre.

Begge jentene kom svømmende til verden, og fik en myk overgang fra varme trygge maven.

Kan absolutt anbefales.

Sier som Phantomet, jeg kunne gjort det igjen, og igjen, og igjen....:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...