Gå til innhold

Skiller dere mellom at babyen kan sitte selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og at den setter seg opp selv? Bare tenker på når noen f.eks spør "når satt deres babyer" så er det endel som svarer 4-5-6mnd og meg bekjent i hvertfall er det nesten ingen, om noen, babyer som setter seg opp selv så tidelig. I hvertfall ikke ved 4 og 5 mnd, kanskje litt flere ved 6 mnd. Derimot vil endel babyer kunne sitte noenlunde støtt på gulvet så tidelig om foreldrene setter dem opp. For meg kan likevel ikke babyer sitte selv før de faktisk setter seg opp selv og er klar for det, altså jeg bruker ikke begerepet "kan sitte selv" om det før de setter seg opp selv. De har fått lov å sitte litt i stol, vogn ol før de har satt seg opp selv da, men ikke mye og jeg kaller det ikke å sitte selv. Bare lurer på hvordan dere bruker begrepene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe... jeg tenker vel akkurat det samme som deg. Men jeg sa vel kanskje, "han kan sitte, men setter seg ikke opp selv enda.. " ;)

Og jeg var også forsiktig med å la han sitte for lenge i vogn, høystol o.l før han kunne sette seg opp selv. Nå setter han seg selv.. og da får han sitte så mye han vil.. hehe ;)

Skrevet

Ja jeg kan også si noe lignende, "Han sitter relativt stødig om du setter ham på gulvet, men han kan ikke sette seg opp selv enda". Ble mest med førstemann da siden han var 9 mnd før han satte seg opp selv, mellomste var 7 mnd så ham prøvde vi egentlig aldri å sette opp noe særlig før det uansett :-)

Skrevet

Jeg sier at hun kan sitte selv fra den dagen hun satte seg opp selv; dvs fra dagen etter at hun begynte å krabbe. Hun krabbet ut i gangen, svingte seg rundt og satte seg på baken som om hun aldri hadde drevet med noe annet i hele sitt liv. Veldig moro :)

Hun "satt" jo forholdsvis stødig før det, men jeg måtte passe på hele tiden, ikke la henne sitte lenge og være forberedt på at hun veltet når som helst. Alt dette forsvant da hun kunne sette seg opp selv, derfor regner jeg det som at hun kunne sitte den dagen hun satte seg opp selv.

Skrevet

jeg skiller på de, hvis jeg satt han opp satt han støtt fra 4 mnd

men satt seg ikke opp selv før nærmere 7 mnd

Skrevet

Jeg også skiller mellom de, sier at han kunne sitte selv fra han var rundt 5 mnd. Da satt han stødig, og når han var lei la han seg ned på magen selv (fikk ikke sitte lenge uansett). Men sier også at han ikke kunne sette seg opp selv før senere, husker ikke i farta når det var, rundt 7 mnd tenker jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...