Gå til innhold

Noen som vil dele litt erfaring fra A-hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det sånn at jeg fått avslag fra Ullevål. Har vel termin rundt 3 mars.

Noen som har litt erfaringer fra A-hus å dele? Både god og dårlige...

Grunnen til at jeg søkte meg til Ullevål var fordi jeg har født der før og at de har lystgass...Dette er noe A-hus ikke har...Men nå tenker jeg jo mer på å komme meg på sykehus da...

Sånn går det...Når man håper på noe og ikke får det...Er 14+2 uker på vei...

Håper noen kan dele litt...Setter stor pris på det...=o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødte sønnen min på Ahus i 2004, fikk veldig god oppfølging der :)

Skrevet

Husker du mye eller noe fra selve fødselen og hvordan jordmor/jordmødrene var??

Hmmm..Litt vanskelig å vite hva jeg skal gjøre, men tror jeg vil (hvis jeg få plass) føde på A-hus. Faller mer og mer for det...

Men tusen takk for svar=o)

klem

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring fra Ahus.

Mange koselige og flinke jordmødre, leger og pleiere der.

Følte at både lillegutt og jeg var i trygge hender :o)

Skrevet

Jeg har desverre fryktelig dårlig erfaring. Dødfødsel pga legetabbe. Saken min gikk på nrk radio sist lørdag. Straffesaken behandles av helsetilsynet. Mange forskjellige leger og en veldig fersk jordmor er innvolvert.

Men for all del.....det går jo stort sett bra der.

Skrevet

Jeg var også der i 2004 :o)

Var på fødestua i over et døgn. Hadde 4 eller 5 jordmødre innom i løpet av den tiden jeg var der. 3 av de likte jeg, mens to passet ikke meg overhode. Endte til slutt med den beste av dem alle ;o) Kult dame som sa bånn gass*ler*

Det var helt greit... Noen negative opplevelser hadde jeg...

Det var tomt for varmt vann, så de klarte å putte meg opp i et lunkent/kaldt badekarvann... Det satte igang riene skikkelig, og det var utrolig vondt. Synes de brukte for lang tid med å vente på åpningen min som aldri kom. Til slutt måtte jeg få epidural, og DA kom åpningen. hadde vært fint å fått den et døgn tidligere...ja ja... :o) *les ironi*

Men det som er ille på AHUS er at en må dele rom med så mange andre. Aldri ro. De oppfordra aldri folk å ta med babyen ut om natten, når de var urolige. Fikk ikke sovet på fem døgn...

Nå skal jeg ha Ullevål, ja. Synd at du ikke fikk plass der også.

Men jeg kjenner mange som har vært på AHUS, og de fleste er fornøyde, bortsett fra flermannsrommene.

Skrevet

Hadde en svensk jordmor som var kjempekoselig :)) De er veldig greie på å avlaste deg med babyen hvis du trenger litt søvn

Skrevet

Telefonisk kontakt med ei viss JM var mindre hyggelig noen dager før min første fødsel... Samme JM så jeg på barsel, skrekk og gru, hu vil jeg IKKE ha til min neste fødsel.. Ser for meg gestapo sjøl som kommanderer meg til å presse ut ungen... Hehe...

Men anyway, min første fødsel var en drøm:) Kjempeflinke de som hjalp meg, både jordmor og barnepleier. All ros til dem. De hjalp meg til å få en god opplevelse, selv om jeg måtte føde på en smal undersøkelsesbenk grunnet mangel på fødestuer.. Mange som valgte å ploppe ut da gitt... :)

Hadde en komplikasjonsfri fødsel uten smertelindring, men hører mange savner muligheten til lystgass.. Blir spennende å se hvordan neste blir.. Ingen fødsler er jo like så...

Skrevet

Fint å høre deres erfaringer...

Takk...=o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...