Gå til innhold

angående nattavenning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er 9 mnd og nå må jeg bare gjøre noe, han har sluttet å sove om natten. i natt har jeg sovet maks 3 timer og ikke engang sammenhengende...

hvor lenge skal jeg la han skrike? hvor ofte skal jeg trøste han? Kan jeg ta han opp av senga, eller bør han være der hele tiden?

Men eldstejenta gikk det av seg selv.. Trengte ikke å bli streng, men nå må jeg bare gjøre noe

tips blir tatt i mot med glede:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg ville ikkje latt han skrike.. Det er vel trolig en urolig periode av en eller annen grunn, kanskje han lærer seg å gå for tida? Gutten min er urolig på natta no en god stund, han setter seg opp og reiser seg opp på beina i halvsøvne. Det er slitsomt, men han sovner igjen når vi legger han ned.Tror det vil gå over av seg sjølv uten skriking. Tips: Dr William Sears skriver mye om attachment parenting. Der er la barnet skrike uaktuelt.

Skrevet

Enig m Jamaica jeg ja ;-)

Men forstår at det er slitsomt å ha det sånn! Lykke til! Det er nok en fase...

Vil anbefale Pantleys No-Cry sleep solution, hvis ting ikke bedrer seg...

Lykke til!

Skrevet

Vi brukte Ferbers metode for legging. det vil metoden der man lar dem gråte, men går inn med jevne mellomrom funket supert for oss. to kvelder med en time hver og det var over. gråter aldri når han legges eller når han har våknet og vi har gitt smokk/trøstet. Skjønner ikke helt panikken rundt litt gråt et par kvelder og så et fornøyd barn- dersom man er konsekvent og klarer å fullføre. Det værste er å la dem gråte og så ta dem opp når man har holdt på en stund- da har man latt dem gråte til ingen nytte.

Ved avvening fungerer det bra at far går inn og gir vann-trøster. Prøv å ikke belønn gråt/krangling med mye oppmerksomhet.

Det kan være greit å ikke kvitte seg med alle nattmåltider på en gang dersom du mater flere ganger om natten. Ta et måltid om gangen. Det kan også være en ide å amme mindre og mindre hvert måltid- ikke gi babyen så mye den vil ha og putte sutten i.

Kan lønne seg å starte med nattavvening i slutten av uka- slik at dere har energi til å være våken om natta og ikke gir etter fordi dere er trøtte.

Husk at babyen nok er sulten når den våkner- er jo vandt til å spise om natta. Det handler om å venne magen til å være tom litt lengre. Du vil fort se at babyen spiser mer om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...