linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Hvis alt går etter planen blir jeg flyttet på pasient hotellet til fredag, eller over helgen. Har lite lyst. De ville ikke sende meg hjem fordi jeg er såpass nære fødsel, og trodde vist at det ikke er så lenge til nå som jeg skal være i mer aktivitet. Slutter med blodfortynnende i løpet av denne uka. Huff, syns ikke dette er noe gøy, jeg får kynnere bare jeg går en liten runde i korridoren her. Og det er virkelig HARDE kynnere! Men det må visst til, og skjønner på en måte det. Og jeg er jo ingen pasient som trenger observasjon lengre, for skjer det nå så skal de ikke forsøke å stoppe. Syns dette er så trist, tørr ikke røre noe særlig på meg, på pasient hotellet blir jeg jo nødt. Samboeren min kan være der sammen med meg, men inkl mat koster det 400kr natten, har ikke råd til det. Vet jeg kommer med litt grunnløs sutring nå, men føler meg virkelig fortvilet. Noen som har oppholdt seg på pasient hotellet og kan fortelle litt om hvordan ting forgår der?
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Kjenner ikke til pasienthotellet på Riksen, men har selv jobbet ved pasienthotellet på Ullevål. Vil tro at det er mye av det samme. Noe må du nok regne med å bevege deg, f.eks gå inn i spisesalen for å finne frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Det er vel ingen som serverer på rommet. Du kan sikkert be om å få låne enn sånn høy gåstol (husker ikke hva det heter akkurat, mulig de kaller det preststol), som du kan støtte deg til. Resten av dagen kan du bruke på å slappe av på eget rom. Hvis legene vurderer det at du er i god nok form til å bo på pasienthotellet, så er det nok ikke farlig for deg. Kanskje du etterhvert til og med synes det er litt godt for kroppen og ta den lille gåturen fra rommet til spisesalen. Men jeg skjønner at du blir fortvillet etter alle disse påkjenningene de siste ukene. Du er usikker, og vil ha det trygge rundt deg. Tenk heller det positive og gode - at du har klart å ta vare på den lille så godt. Håper du finner ro og klarer å slappe av de siste dagene og ukene før du har en nydelig liten baby i armene.
Gjest Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Prekestol;) Jeg har ikke erfaring med pasienthotellet,jeg har kun bodd i pårørendebrakkene på riksen,men da jeg gikk rundt med maserier før fødselen så fikk jeg beskjed om å holde meg i ro når jeg ble sendt hjem. Men det er jo ikke lett å holde seg i ro hele tiden,så pga at jeg måtte bevege meg en del kom fødselen i gang etter et par dager. Missunner deg ikke smertene du har nå,for jeg vet hvor ille det er.. Du skrev ikke hvor langt du var på vei,men hvis du er nær nok fødsel at legene ikke vil stoppe det,så går det nok greit. Jeg fødte like etter stoppegrensen. Masse lykkeønskninger
Larvik får en til i mai-09 Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Har desverre ikke noe erfaring. Vet broren min ligger der innimellom. Han synes det er veldig greit. Men nå er jo han bare innom får å få behandlinger.Så han er jo ikke i samme situasjon som deg. Har ikke fått med meg så mye av din situasjon. Men ligger du på riksen? Hvordan går det med deg? Har selv ei lita tulle som ble født 5 uker før termin. Lykke til videre. Krysser fingre for at det lille nurket dit får være litt til inne hos sin mors varme. Klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå