hurraa Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Til nå hare huset og lånet stått på sambo, da jeg har vært student. Er ferdigutdannet nå og vil gjerne dele halve lånet og eie halve huset. Var i banken i dag og de sier vi må ut med ca 20000 kr for dette. Hun men te det var bedre å skrive en samboerkontrakt. Men da er spørsmålene: Hvis det bli slutt står jeg igjen med null, da ikke huset står på meg i papiret? Da kan jeg like gjerne leie meg en leilighet da dette ikk er rettferdig? Noen som har noen råd og kommentarer til dette?
Gjest Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Eg ville nok brukt dei 20000 og kjøpt meg inn i huset. Samboerkontrakt må vel følges om det blir slutt, så der kan dere skrive at du skal ha din halvdel. Men eg trur ikkje ein slik kontrakt gjelder om nokon dør. Det som da skjer er at barna arver huset, og du må kjøpe ut barna for å kunne bli boende der. Og om du dør, arver vel barna ingenting.
hurraa Skrevet 5. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2007 OK takk skal du ha. Det har plaget meg lenge at vi ikke har vært likestilt, vil jo gjerne betale likt og stå igjen likt. Får kanskje kontakte advokat om dette spørsmålet. Vil ikke betale ned lånet og plutselig stå uten noen ting, hvis noe skulle skje.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Jeg eide leiligheten vi bor før jeg traff mannen min. Når vi giftet oss skrev jeg bare over halve lånet og alt på han. Kostet ikke noe det og nå eier vi alt fifty fifty. Men nå husker jeg ikke om du skrev om dere var gift eller ikke da.. Teflonhjerne vettu )
hurraa Skrevet 5. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2007 Nei vi er samboere og da må vi betale disse gebyrene, men hvis vi gifter oss så slipper vi det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå