Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 jeg fikk i dag vite at min forlovede og samboer gjennom snart 8 år det siste året har latt være og betale alt av regninger som er faste.. som barnehage etc. Jeg har vært dum og latt han ta seg av alle regninger. Nå viser det seg da at han har på regningene i mitt navn latt være å betale de i hele 2007 så jeg har en veldig stor gjeld. Dette helt uten at jeg visste det.. jeg har kastet han ut nå men jeg har jo ikke råd til å klare meg alene for jeg er student mens han er i jobb... Har noen noen råd om det er noe jeg kan gjøe for å få gjelden vekk fra meg ? kan jeg anmelde han ? hva kan jeg gjøre ? det er snakk om nesten 70000 kr.. og det er årsinnteknten min som student.
Hyacinth Bucket Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Aller først: Ta kontakt med alle kreditorene og forklar situasjonen. De fleste er greie og kan sette forfallet på hold eller dele opp det utestående. Ta deretter kontakt med namsmannen der du bor og forhør deg om hvilke muligheter du har eks. forliksråd og økonomisk bistand. Han/hun vet det meste om slike situasjoner og hjelper deg på rett vei. Du kan muligens også få hjelp hos Jusbus som er en gruppe jus-studenter som gir gratis veiledning. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå