Karoline's*mamma Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Kan ein vanlig traktor køyre på vanlig vei uten mål og meining? Er litt lei av ungdommar som køyrer traktor nattestid berre for å ragge. Har dei lov til det? Eller er det slik at ein kan køyre på vanleg vei, berre når det er nødvendig?
Nit@™ Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Så lenge de er registrert er den å regne på lik linje med andre kjøretøy. Forbud mot traktor er skiltet på enkelte veier, f.eks motorvei.
Karoline's*mamma Skrevet 5. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2007 Oki. Det var litt synd. Tenkte eg kunne gjere noko med saken, men då må eg vel berre innfinne meg med denne ragginga. Høyrer godt at ein traktor køyrer forbi x antall gangar rundt nattestid!!
Sånn kan det gå Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Om traktoren er registrert, de som kjører er over 16 år og har traktorlappen, og følger generelle trafikkregler, er alt lovlig.
Karoline's*mamma Skrevet 5. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2007 Ja, trur traktoren er registrert og at føraren har traktorlappen, så då er det iallefall lovligt...
Sånn kan det gå Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Det kan ikke kjøres fortere enn 40 km/t med traktor på vei da, kanskje det er noe som brytes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå