mor.monsen Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Vi har sånn matsortering på søpla, og selv om jeg tar ut søpla hver dag å vasker bøtta flere ganger i uka kommer det bananfluer på kjøkkenet. Jeg har ikke noe mat som ligger å råtner noen sted heller. Ha skal jeg gjøre?? Blir gal av disse fluene!
Veslesnuppa Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Disse fluene er irriterende ja!! Men de pleier å komme hvis jeg har bananer liggende noen dager. Noen som vet hvordah vi blir kvitt dem??
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Hadde problemer med de fluene i butikken der jeg jobba, ta å sett ett glass eddik der hvor de er (vi satt det i frukta) de hater lukta av eddik
...venter... Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Kan også komme fra blomster... så du kan jo ta en titt i pottene dersom du har blomster på kjøkken også...
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Heisann! Jeg fikk et veldig godt tips på slikt av min kjære mor: Vaske all frukt og grønnt som tas inn i huset umiddelbart etter handel. Da vil evnt. egg og fluer bli vasket bort. Planter som står rundt i huset må gjennomgås med en gang hvis du merker at slike udyr befinner seg i huset. Jeg kaster planter eller skifter jord (hvis det er en plante som er viktig for meg...) hvis det er blomsterfluer. Lykke til!
Troillpia Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 I oktober/november hadde vi reine bananflueinvasjonen her på kjøkkenet, og litt i stua... Etter maaange gode råd og mislykka forsøk på å bli kvitt fluene, kom jeg over et råd som funka! :-) Ha i del zalo, en del ublanda saft (med sukker) og en skvett eddik i et glass eller små skåler. Jeg satte disse "fellene" rundt omkring... og etter et døgn kunne vi telle flere fluer oppi fella, og slik fortsatte det! Disse skålene stod vel framme ca ei uke, og gradvis forsvant fluene. Samtidig var jeg påpasselig med å ikke ha noe mat/frukt liggende framme, og lokket alltid på matsøppelboksen. Lykke til om de er der enda....
mor.monsen Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2008 De er borte for lengst. Det som hjalp her var å kjøpe bio poser som jeg bruker inni papirposene til matsøpla. Da kommer det ikke fukt gjennom å legger seg i selve søplekasse. Åsså vasker jeg kassa minst en gang i uka uansett. Blomstene mine er helt friske. Heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå