Gå til innhold

Fortvilet nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til elste kom å hentet han nå, å skal ha han i to timer. Han har han annen hver helg og en ettermiddag i uken.

Når han kommer hjem er han helt umulig å ha med å gjøre. Svarer frekt, hører ikke etter, spytter, løper, kaster, bråker, tisser seg ut+++

Bhg har å klagd på han etter at faren begynte å ha han oftere. Ikke får han ordentlig middag der, det går i vafler, macdonalds, pølse med brød, godter. Og enkelte ganger får han ingen mat fordi faren ikke har råd...

Vet ikke hva jeg skal gjøre, men dette går ikke lenger. Gråter bare av tanken, er så sliten av å "roe" han ned etter besøkene. Nesten sluttet å ta han med noen plasser fordi han ikke kan oppføre seg.

Noen som har noen gode råd eller forslag? Gir opp snart.

Vet ikke hva jeg har skrevet nå, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes ikke noe godt ut. Hadde vert meget fortvilet selv.

Her jeg bor har vi en super helsesøster som griper tak i problemer enten det har med familie eller barnet alene og gjøre. Tenker jeg mest sansynlig ville ha rådført meg med helsesøster og hørt hva hun hadde og si. Kanskje hun hadde hatt noe erfaringer med slike saker fra tidligere av. Vet om flere episoder fra mitt nabolag der helsesøster snakker moren sin sak og får satt i gang tiltak som gjør ting lettere.

Ønsker deg ihvertfall lykke til. Hadde vert kjekt og høre hvordan det går med deg og sønnen din. Stor klem fra meg :-)

Skrevet

Takk.

Skal til kontroll med han neste mnd, men nå føles det så lenge til. Er dager da jeg vurderer å gi han bort fordi jeg ikke klarer med han. Å tenke slik får meg bare til å føle meg helt ubrukelig som mor... Vil så gjerne gjøre det beste for han.

Han er helt herlig når han setter den siden til, bare så dere ikke skal tro at han er vanskelig hele tiden.

Skrevet

Mye av grunnen kan jo være kostholdet. Nye undersøkelser viser jo det at får barnet i seg mye "dritt-mat" blir det surt. Jeg har en nevø og merker faktisk det samme på han.

Jeg tror at kostholdet har nesten alt å si i en slik situasjon som du skriver, ellers kan det jo hende han blir frustrert av å være hos faren også hjem til deg? jeg vet ikke jeg altså..

Kan du ikke ta en prat med faren ang mat og litt sånn?

Skrevet

Har prøvd å ta det opp flere ganger, han svarer meg surt om at det har jeg ingenting med, han hadde dårlig tid, dårlig råd... Så går han.

Skrevet

Kvifor har han fått utvida samværstida si med guten? Kva organ er det som er inne i bildet for at deet skal gå i orden? Kansje dei kan hjelpe. Eller er det kun du og far som har bestemt at det skulle vere slik. Kansje PPT tenesten i kommuna kan vere til hjelp i forhold til råd rundt oppførsel og sant heime og i barnehagen.

Helsesøster kan gi deg gode råd om kva veg du bør gå, så ei veiledningssamtale med henne kan sikkert vere lurt i fyrste omgong.

Tenkjer eigentleg stakkars gut, for det er tydeleg at det er ein situasjon som stresser han slik som han reagerar. Ynskjer deg masse lykke til!

Skrevet

Hvis han får "dårlig" mat en gang i uken og annehver helg, så tror jeg neppe at dette har noen innvirkning på humøret... Men hvis han derimot ikke får mat i det hele tatt, bare gotteri, vaffler o.l. (går sulten) så er det noe annet.

Jeg tror også at det kan være lurt å sette opp en time med helsesøster, som hun andre sier. Men prøv å ta timen alene, uten barnet. Den dagen barnet er hos faren? Hvis du nevner hva det handler om, så vil jeg tippe de tar det som en hastesak, så du får time fort!

Fikk virkelig vondt av å høre hva du forteller. Håper virkelig at det ordner seg etterhvert!

Skrevet

Hvor gammel er sønnen din? Det høres nesten ut som om han mistrives hos pappaen.

Skrevet

Jeg ville snakket med pedagogisk leder i barnehagen. Jobber som det selv, og vet at denne sitter inne med mye informasjon om sønnen din. Be om en foreldresamtale snarest, og forklar at du bekymrer deg. Be om råd og veiledning, og evt om hun/han kan henvise videre til PP-tjenesten som kan være til stor hjelp for deg/dere.

Skrevet

Han blir 5. Virker som han trives hos faren, men bare ikke over ett par dager.

Har pratet litt med hun som er avd leder, å hun synes han har forandret seg mye i det siste. De har pratet om å vurdere han på nytt siden han ikke hører etter. Nye tiltak. Skal prate mere med henne. Privat bhg så vet ikke hvor mye de kan hjelpe.

Skal prøve å høre med helsesøster hva som går ann å gjøre. Ble litt mere opptimistisk nå:o)

Besøkstiden har vært slik lenge, å de ble satt opp på familievernskontoret. Men faren har alltid kommet å gått som han har villet. Har ikke noe jeg skulle ha sagt, for da kommer han bare med det at det er min oppgave "morsinnstinkt".

Jeg har foreldre ansvaret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...