Gå til innhold

Feber?

¤ my precious ¤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satte tempen under amen på trollungen min, da viste den 37,3.

er det 0,5 man skal legge til når man ikke måler i stumpen?

Er i tilfelle 37,8 såpass med feber at jeg bør gi han febernedsettende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...han er forresten 5 måneder hvert øyeblikk...

Skrevet

Å måle under armen er egentlig lite å stole på, men ja, det er 0,5 du skal legge til. Ville heller målt i stumpen for å få riktig resultat. Men 37,8 er ikke grunn til å gi febernedsettende, feber er ikke farlig i seg selv. Når barnet får nedsatt allmentilstand og ikke vil drikke og spise kan man gi febernedsettende. F.eks mellom 38,5 og 40 grader.

37,8 er forøvrig bare begynnende feber, ikke sikkert tempen blir noe mer. Du får bare følge med utover kvelden. :o)

Skrevet

Ok, da har jeg målt ordentlig og da viste termometeret 37,9...når bør man begynne å gi febernedsettende? Jeg har to forskjellige typer, paracet og pinex, tror begge deler er stikkpiller...

Skrevet

Åja, da venter jeg litt og ser ann. Tusen takk for svar :-)

Skrevet

Med tanke på febernedsettende så se ann almenntilstanden, noen er skikkelig dårlige på 39 i feber, mens snuppa mi kan fint ha nesten 40 i feber uten at febernedsettende er nødvendig (i mine øyne). Feber er bra, det betyr at kroppen jobber med baseluskene.

Skrevet

feber, regnes etter 38.5,,, men selv regner jeg ikke feber før over 39 på mine unger,,,,

Skrevet

Man er subfebril (dvs har begynnende feber) mellom 37,6 og 37,9. Man har feber fra 38 og oppover. Ved 37,5 og ned har man ikke feber. :o)

Skrevet

Når det gjelder allmenntilstanden, så er jeg litt usikker...

Jeg har en rolig og snill baby, til vanlig *bank i bordet*, nå er han grinete og vil ikke sitte rolig. Spiser mindre, men oftere, så går ut ifra at det går litt opp i opp på mengden. Han blir hysterisk hvis jeg legger han ned....

Stakkars lille gullet mitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...