Gå til innhold

Dere som har hund......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det båndtvang hele året?? Har selv en hund på 6 år , og hun går alltid løs...så tenker liksom ikke på det.... Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er båndtvang fra august til april.utenom de som bruker hundene på jakt

Skrevet

Generellt sett er det båndtvang fra 20 april til 20 august, men i noen kommuner er det båndtvang lengre eller under visse tider. gå inn på din kommunes side så finner du ut av det. :-) i Skedsmo er det ihvertfall båndtvang nå. men det finnes jo også steder hvor det er lov til å slippe vofsen såfremt man har kontroll på hunden:D

Skrevet

Bånd hva er det?? ;p Neida,vi bor ute på bygda med 3 naboer så her løper Bamse som han vil. Men derimot når vi er nede i byen (dvs det lille tettstedet med 3000 innbyggere som plutselig ble en by da vi flyttet 1 mil unna....) har vi bamsen vår i bånd.

Skrevet

Bor jo i by jeg, men går jo stort sett tur i skog og mark , og på stille veier , leker på fotballbaner og sånn....og ho vi har er flinkere til å gå uten bånd enn med...så det er litt lettere... ække så nøye med båndtvangen syns jeg hehe

Skrevet

når vi er ute å gå tur med hunden våres på 6 år en liten papillon så har vi BESTANDIG bånd på han !

ser ingen vits i å gå uten bånd, når jeg og svigerinna mi gikk tur med våres hunder + Sander så hadde hun ikke bånd på hunden sin, det pleide hun aldri å ha heller!

uansett rase og størrelse, og hvor snill hunden er så synes jeg alle skal ha bånd på hunden sin selv om det ikke er båndtvang der de bor!

kanskje en vakker dag det skjer ett eller annet når hunden ikke er i bånd, og da tror jeg neppe eiern tilgir seg selv for at hunden gikk løs !

Skrevet

Har hatt hund i alle år, og synes båndtvang er viktig. De eneste jeg synes kan ha hundene uten bånd er de som har hund som ikke tar kontakt med hverken andre hunder eller mennesker.

Det er GRUSOMT irriterende å få løse hunder opp i beina. Det hjelper fint lite å ha en snill hund om man ikke har full kustus og kan holde de unna tisper med løpetid og barn med vaffel i hånda.

Viktigste blir å ikke være til bry for andre, så får man heller ha litt bry selv. ;)

Skrevet

man kan få bot om man ikke har hunden i bånd! og den er på noen tuenlapper! så jeg har begge 2 i bånd når det er båndtvang. når det ikke er båndtvang går jeg med en løs, for han hører etter og går ikke bort til ukjente. men den lille dachsen derimot, må være i bånd hele tia hu er litt for selskapsjuk og jakter alltid!

Skrevet

Bot?? Hm det visste jeg ikke.....

jaja jeg har en sånn hund som ikke viker fra meg uansett dyr eller mennesker jeg da....har alltid med meg bånd da, et sånt som sitter klipset fast på halsbåndet, sånn line til å dra ut. Superkjekt!!

Skrevet

vår går alltid i bånd! super snill amstaff, får springe masse på lukka plasser, men tur går vi i bånd...å jeg må si at jeg blir litt irritet når det kommer små hunder flygende uten bånd å skal hilse;) det er jeg som bestemmer hvem min hund skal hilse på, å da gjerne helst en annen hund MED bånd:)

Skrevet

Alltid bånd på hann hunden vår!! Tispa får gå løs om vi ser at det ikke er andre i nærheten, og kommer det noen roper vi på henne og får henne til å gå ved beina våre eller tar henne inn i bånd igjen.

Det værste jeg vet er folk som på død og liv skal hilse i bånd...

Alle hunde eiere: Hunder i bånd blir gjerne veldig usikre i bånd, og i og med at de ikke kan komme seg unna på noen måte så får de en reaksjon som ikke alltid er like ønskelig.

Det hjelper veldig lite at hunden "bare er snill"...om den føler seg fanget så vil den reagere.

Hunder skal alltid få hilse når de er løse og under kontrolerte forhold!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...