Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Har lest at man ikke skal spise papaya når man er gravid. Det er ok det. Men hvordan er det med hudkremer som inneholder papayaekstrakter? Er det likedan?
Gjest Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Vet at papaya kan hindre graviditet i alle fall. Har lest at de bruker det i østen som "prevensjon". I de hudkremene tror jeg neppe det er så mye papaya at det gjør noen skade vel...
Ludoline Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Papaya og ananas inneholder et stoff som ligner det hormonet kroppen selv produserer like før en fødsel. Store inntak av papaya og ananas kan derfor forårsake spontanabort eller for tidlig fødsel. Det er ihvertfall det som er blitt antatt på enkelte hold, men tror det mangler klare vitenskapelige bevis. Tror mengden av papaya i hudkremer og mengden krem man smører seg med er så liten at det skal svært mye til for at det setter i gang en fødsel! På den annen side så kan man jo bare bruke en annen krem frem mot fødsel da, hvis man er usikker.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Ok, takk for svar. Er bare det at det lukter så innmari godt av kremen sjønner dere. Men jeg trenger jo ikke smøre som en gal da =)
Ludoline Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Oppdaget akkurat at den dusjkremen jeg har fra Bodyshop som jeg har brukt litt innimellom inneholder papaya.. Men babyen ligger fortsatt godt og trygt i magen, og jeg tror ikke den har noen intensjon om å komme ut enda! Bruk kremen din du, det går sikkert bra! (Eller vi kunne spare kremene våre til en passende dag rundt termin, smøre oss skikkelig inn, og bare vente på riene, he, he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå