miss_chica Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 har blitt forklart litt hvordan det gjøres, men høres jo ikke akkurat godt ut. tenker på i forbindelse med ks...
prematura har tre små Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Er litt ubehagelig å få det satt inn og å ta det ut igjen, men du kjenner ikke noe til det når det er på plass. Skal du gjøre det i forbindelse med ks er du jo på sykehus, og der har de som regel lang erfraing i å gjøre det, så da går det fort og greit. Ikke noe å grue seg til ihvertfall.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Jeg fikk satt inn kateteret etter at spinalbedøvelsen hadde begynnt å virke, så kjente ikke noe til det. Merket nesten ikke at de tok det ut heller!
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Du får en slags bedøvelsesgel som gjør at det ikke kjennes så veldig mye. Er du redd for at det skal være veldig vondt, så be om at de setter urinkateteret etter at ryggbedøvelsen er lagt. Da kjenner du så godt som ingenting :-)
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Ja der kan du se.. trodde det stod "Er katter vondt" Skjønte ikke helt den og måtte inn å lese.. Katter kan jeg mye om men kateter..nei der er jeg blank.
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Jeg fikk satt inn kateter i forb med KS. Kateter ble satt kl 7, og spinalen ble satt kl 14! Så jeg lå med kateter i 7 timer hvor jeg hele tiden kjente det , og det var helt jævlig, synes jeg. Tror ikke jeg fikk no bedøvelseskrem på det heller! Svidde når ho førte det inn og svidde i flere timer, før jeg ble så nummen at jeg ikke kjente så mye til det. Kateteret var det desidert værste med hele KS opplevelsen (inkl smertene etter inngrepet osv). Hmm når jeg tenker meg om var faktisk etterriene enda værre, men jeg var psykisk utslitt etter så mye venting og innleggelse 1 uke før inngrepet (Fikk en veldig forsterket smertefølelse siden jeg var så sliten)... Neste gang (det blir snakk om kateter) skal jeg be de vente til de har satt bedøvelsen!
grolla Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Kateter skal ikke gjøre vondt i det hele tatt, men mange kan synes det er litt ubehagelig ved innleggelse. Man påfører bedøvende gele ved innleggelse, så det gir minimalt med ubehag! Dersom det allikevel gjør vondt, kan det skyldes at den vannfylte ballongen ligger litt for langt ned, og dette kan avhjelpes med manipulering. Si i fra! Dette gjør ikke vondt!!!
Alba44 Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 Ble satt kateter på meg under pressriene da jeg fødte. Merket det nesten ikke. Bare et lite stikk. Hadde vel andre ting å konsentrere meg om )
2gullklumper Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 Tror ikke det er normalt å bruke bedøvende gele på kvinner. Det fikk ikke jeg, men svien gikk fort over. Kjente det bare i det de satt det inn, og en liten stund etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå