Solmamma Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 .. i løpet av dagen, eller i løpet av uka. Får dere litt tid uten baby? Besøke andre? Gå en liten tur alene? Eller bare pusle litt i heimen uten å være den som har "kontrollen"? Hvem er det i så fall som passer på?Faren? Andre? Eller er dere rundt babyen hele tiden? Vet hva den "gjør" til enhver tid?
Go`mamma`n... Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Jeg er som regel i nærheten nesten hele tiden. Innimellom tar jeg med storebror(snart 5 år) ut og finner på ting. F.eks kino, en tur i lekebutikken og titter, besøker venner.....Men jeg er hjemme til neste amming:-D Da er det pappa'n som har ansvar for baby'n, ja:-)
Gjest Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Ca 2 timer hver kveld uten unger. Når mini blir større blir det mer. Da kan min mann ta alle tre med seg en lørdag til sin familie og jeg gjør det samme slik at vi begge får litt ro en gang i blandt.
Gjest Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Altså om kvelden sover da ungene da får vi begge litt fritid :-)
Go`mamma`n... Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Ja, da har jeg mye "fritid" oxo:-D For når klokka er senest 20.30, sover begge barna. Da kan jeg jo gjøre hva jeg vil, hvis det er ok for sambo. Men da blir det som regel klesvask, henge opp tøy, brette tøy, rydding...mm.......gjøre klart til neste dag. men jeg ELSKER å ordne hjemme. :-D
Kaja_07 Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Har vært borte noen timer nå og da og noen kvelder mens han sover. Besteforeldre eller pappan som passer. Skal være borte en langhelg neste helg. (Lillegutt er 5 mnd) Syntes det er godt å få litt fri innimellom... både alene og sammen med pappan. Men jeg ammer ikke da, så ting er litt lettere for meg enn de som ammer..
Gjest Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 HEhe, jeg har vært hos frisøren en gang, tok ca.1 time. Da trilla hun og pappaen rundt i byen imens:) Utenom det ikke vært uten snuppa, hun er jo bare 4 mndr da..
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Den lille er 3 måneder. Og jeg har hatt en kveld (3 timer mens den lille sov) vekke. Da besøkte jeg en venninne. Ellers så har jeg hatt en time ett par ganger for å hjelpe til ute på gården. Noen andre som har det som meg? som har så lite tid vekke?
Alba44 Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Varierer hvor mye egentid jeg har fra uke til uke. Det kan jo være en shoppingtur en kveld i et par timer eller et venninnebesøk. Det lengste jeg har vært hjemmefra på kveldstid er 5 timer. Var da ute og spiste med noen venninner. Føler ikke for å være borte noe mer enn jeg er. Trives best sammen med mannen min og lillegutt hjemme ) Men: tenker at det er bra at de to er litt alene også, så kommer meg ut med jevne mellomrom for et par-tre timer.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #10 Skrevet 5. september 2007 Jeg synes det er viktig at pappaen får litt alenetid med babyen, uten at jeg må være til stede. Derfor reiser jeg bort en gang i blant, enten på butikken, for å trene eller besøke venner. Hun er 3 mnd og dette har jeg gjort siden hun var 2 uker gammel. I tillegg får jeg litt tid for meg selv.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #11 Skrevet 5. september 2007 Ikke noe etter som jeg er alenemor. Har hatt to kvelder på ca.5 timer alene frem til nå og nå er han 6mnd...Drømmer etter mere....
Mammapudding Skrevet 5. september 2007 #12 Skrevet 5. september 2007 Svært lite, har en baby på bare 4 uker da:) Men fikk en time på tivoli sammen med storesøstera mi i helgen, da var farmora til babyen barnevakt og baby skrek nesten hele tiden..har et lite matvrak som ikke klarer seg så lenge uten pupp:)
Turid Laila Skrevet 5. september 2007 #13 Skrevet 5. september 2007 Har ikke så mye tid til meg selv nei, men skal bli flinkere til å trene og sånne ting nå. Denne uken jobber han så teie tider at jeg ikke orker å trene. Men til helgen og neste uke da skal jeg trene på ettermiddagen/kvelden når pappan er hjemme. Har litt mage jeg skal ha vekk og må bli litt mykere, pluss at jeg elsker å trene, så gleder meg til å begynne igjen
Hannahs-mor06 Skrevet 5. september 2007 #14 Skrevet 5. september 2007 hehe..egentid er et fremmedord her i gården gitt..går i grunn på minus tid, for plutselig har hannah begynt å våkne x antall ganger om natten..reiser seg opp i sengen sin og står og roper.. Treningen tar jeg med henne, og gjør vel alt som skal gjøeres med henne selv..og skal jeg møte venninner, er hannah med..er jo kos og da;) og husarbeid må jeg ta innimellom, blir gjort da..men har ikke barnepass når det gjøres..
Hannahs-mor06 Skrevet 5. september 2007 #15 Skrevet 5. september 2007 hannah er forrsten 8,5 mnd.. Har vært i et 30 årslag og et bryllup, foruten det har vi hengt sammen som erteris..
monicamm Skrevet 5. september 2007 #16 Skrevet 5. september 2007 Jeg trener annenhver kveld, borte ca 2 timer. det er det jeg har av tid for meg selv, ellers er jeg sammen med vesle jenta mi, som forøvrig bare er 6 uker gammel.. også går jeg noen småturer med min lille hund..
plutseligbolle Skrevet 5. september 2007 #17 Skrevet 5. september 2007 Ikke så mye. Har vært hos frisøren en gang, og hos fotpleie og en gang hos tannlegen.... Da har pappaen passa på henne. Ellers har jo av og til noen gått tur med henne, enten bestemor eller pappaen. Og når hun sover har jeg jo litt tid...blir mest husarbeid da. Men hun er bare 4,5 mnd, så jeg synes det er ok å være erteris.
Mamman til M&E Skrevet 5. september 2007 #18 Skrevet 5. september 2007 Ammer så det i seg selv setter jo noen begrensninger men mellom amming og når pappan er hjemme har jeg fullt ut mulighet til alenetid, samt om kvelden etter at han er lagt. Har ikke vært så mye/lenge borte fra han rett og slett fordi jeg ikke har kjent behovet for det enda men går til frisøren, handler etc. Når jeg går på besøk har jeg han med meg (til nå iallefall). Elsker å være sammen med lillemann jeg men ser helt klart at behovet nok kommer til å melde seg mer etterhvert.
~~¤April baby¤~~ Skrevet 5. september 2007 #19 Skrevet 5. september 2007 40 minutter i dag,da var jeg til tannlegen. Han er bare 4,5 mnd. Han sovner klokken 19.30 vær eneste kveld,så da har vi hele kvelden "fri".
*Rutletutt* Skrevet 5. september 2007 #20 Skrevet 5. september 2007 Ingen...ikke annet enn når hun sover - hun er bare 5 uker enda, da;o)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #21 Skrevet 5. september 2007 Nesten ingen tid,har ikke noen andre enn min eldre datter på 7 år å min elskede som kan se til henne mens jeg evt tar en dysj eller skal ut en tur,men det er sjeldent jeg går ut alene,enten så går min kjære å handler alene eller så er hele gjengen med,han jobber 3 skift så jeg ser ikke mye til han,føler meg som en skitten å stinkendes alenemor men omtrent ingen tid til seg selv å om jeg gjør det så får jeg dårlig samvittighet men vet det vill med tiden komme bedre tider men kansje bare for en stund jeg vet ikke.Jeg kaller meg lenket til hjemmet uten bil å serfikat å bor langt fra sentrum å sliter med diverse ting,nei uff dette høres tragiskt ut,vell jeg er bare glad jeg har en frisk datter.
*Biola* Skrevet 5. september 2007 #22 Skrevet 5. september 2007 Absolutt ingen alenetid! Gullet er bare 5 uker, så blir vel litt etterhvert.. men når jeg har litt tid, så blir det husarbeid. Men det er ikke akkurat strøkent her! Forstår ikke hvordan man skal få tid til alt?!!
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 5. september 2007 #23 Skrevet 5. september 2007 Litt, fra klokken 19 til vi legger oss for kvelden. Jeg er alltid med jenten min. Jeg er aldri alene i huset uten barnet mitt.
Gjest Skrevet 5. september 2007 #24 Skrevet 5. september 2007 Gjøre husarbeid når babyen er med deg ;-) Bind den opp i bæresjal eller Mei Tai, så får du ryddet og støvsuget, hengt opp klær, legge på plass klær, laget middag og vasket, alt som kan gjøres stående. Brette klær ol kan du gjøre når babyen er våken og ligger på en matte ved siden av deg, bare legg dem på et nystøvsuget/moppet gulv, så gjør det ikke noe. Kvelden er min fritid, da gjør jeg ikke en ting! Alt husarbeid gjøres med babyen. Nesten alt i hvertfall :-)
*Biola* Skrevet 5. september 2007 #25 Skrevet 5. september 2007 Jeg var å kjøpte meg babybjörn i går. Fikk gjort litt mer når jeg bar på han.. men blir sliten i skuldre av å gå med den for lenge;-/ Men veldig smart:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå