Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Han gruer seg så veldig, stakkar. Ikke til blod, men til å se at jeg har det vondt. Vi har vært til samtaler med jordmor på sykehuset ang. dette. Sikkert litt omvendt situasjon, for vanligvis er det jenta som har angsten. Men vi har blitt tatt veldig godt i mot og skal til ny samtale med fødselslege. Han får tilbud om å ikke være med på selve fødsel, men vil være med hele veien også. Som han sier, vil ikke gå fra meg selv om jeg forsikrer han om at han er like god støtte for meg ved å være med meg i tankene. Flere som har pappa'r som grudde seg til det forestående??
Go`mamma`n... Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Det er jo en veldig vanlig tanke samboeren din har. Sambo her sa oxo det. At det er grusomt å se kjærsten sin ha grusomt vondt.....Men han nevnte aldri at han ikke ville være med på fødselen av den grunn. JEG har fødselsangst, så jeg skjønner han godt. Men, allikevel, når termin nærmer seg, så føles alt så naturlig.....Det er første gang for han/dere?
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 min gruet seg veldig.. han sa han ikke ville være der inne mens jeg fødte.. men når vi kom oppi det så var han verdens beste!!!! mens jeg presset stod han ved siden av meg å holdt meg i hånden mens han ropte " press press, kom igjen nå bare litt til.. dette klarer du! " og når hodet kom skulle han til og med frem å titte. det kom bare helt naturlig for han.. og det tror jeg det gjør for de aller fleste. tror nok det skal gå veldig bra. du kan jo ha med deg både han og en annen inn på føden så kan pappan gå ut om det blir for ille for han! lykke til
Expat Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Som en som gikk igjennom en frynsete fødsel med en frynsete mann... Au. Han kom igjennom det siden vi hadde min mamma med! Hun var erfaren, kunne avlaste ham, forklare ham (med vanlige ord) hva som skjedde og slikt. Det anbefales!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 HI her Jepp, første gangen for oss. Ja, han gruer seg, men jeg vet han vil ta frem indre krefter også. Tror og det virker slik også, at de på sykehuset er flinke til å ta seg av skjøre samboere også..hehe.. Men, tror ikke samboer skal se den nye serien på NRK1 idag....får gå oss en tur, vi...
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 han vil nok ihvertfall angre hvis han ikke er der tror jeg.. for han vil virkelig oppleve når barnet kommer til verden. jeg blir helt på gråten når jeg tenker på samboeren etter fødselen. han var så sliten etter alle timene.. men han var så stolt og det var så stort for han å se hun når hun kom ut
Go`mamma`n... Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Uansett: Du burde være stolt av samboeren din:-) På samme måte som han er stolt av deg:-D Dette klarer dere sammen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå