Gå til innhold

Jeg har ikke fødselsangst......men samboer har :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han gruer seg så veldig, stakkar. Ikke til blod, men til å se at jeg har det vondt. Vi har vært til samtaler med jordmor på sykehuset ang. dette. Sikkert litt omvendt situasjon, for vanligvis er det jenta som har angsten. Men vi har blitt tatt veldig godt i mot og skal til ny samtale med fødselslege.

Han får tilbud om å ikke være med på selve fødsel, men vil være med hele veien også. Som han sier, vil ikke gå fra meg selv om jeg forsikrer han om at han er like god støtte for meg ved å være med meg i tankene.

Flere som har pappa'r som gruer seg til det forestående??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer er helt lik. Han gruer seg virkelig til å se at jeg har det vondt og ikke kunne gjøre noe for å lette på smerten min.

Jeg gleder meg til fødselen (dum førstegangs som ikke vet hva jeg skal grue meg til...), men han blir reddere og reddere for hver dag som går.

Han vil ikke snakke så mye om det heller, noe jeg tror ville hjulpet på skrekken hans.

Jeg har sagt til han at om han vil, så kan jeg spørre om epidural. Jeg hadde egentlig ikke lyst på det, men jeg skjønner jo at det kan bli mindre intenst og skremmende dersom jeg har epidural en fase i fødselen. Har du vurdert det alternativet?

Skrevet

Jupp min mann gruer seg veldig, han blir kvalm når vi snakker om det eller at han bare tenker på det. Sist gang så grudde han seg ikke for da vsste han ikke helt hva han gikk til. Nå så svartnet det litt for han og han ble uvel og kvalm da han var med inn på føden på ul for sjekke sist. Han sa i fra til jordmoren om dette og hun sa det var kjempefint at han sa det til dem den dagen vi skal ned å føde for at de kan være til hjelp for han også hvis han trenger det og støtte:)

Han sier han gruer seg til å stå å føle seg så hjelpesløs med å se at jeg skal ha det så vondt. Han får jo ikke tatt over noe han kunne ønske at han kunne.

Så det blir spennende når vi skal nedover og fødselen begynner, kanskje han går rett i gulvet. Da får han få en seng å ligge på ved siden av meg bevisstløs for jeg vil heller det enn at han ikke er der i det hele tatt,hehe.

Vet at han aldri tenker tanken en gang om å ikke være tilstede for det vil han virkelig menhan gruer seg ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...