Gå til innhold

Ulike vaskeanvisning på ammeinnlegg......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir helt frustrert.

Har kjøpt tre par ammeinnleggg i ull, og alle tre har ulik vaskeansvisning. Det er jo galskap, jeg kan jo ikke drive å rengjøre de på tre ulike måter.... ÅÅÅÅÅÅÅ, hvorfor går de INN for å gjøre ting komplisert for en usikker førstegangs :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Det jeg gjorde var å vaske dem i lunket vann i shampoo. det funket veldig bra. Ikke vask dem i vaskemaskin på ull. de blir stive og harde.. legg dem i vasken. det går fort.

Lykke til med fødsel og barseltid ;)

Skrevet

Vasket min på ullvaskeprogrammet med milo, fungerte fint det.

Skrevet

I gravidboka mi stod det at man skulle vaske ullinnleggene på 60 grader for å forhindre soppdannelse, men det går jo sef ikke. Da ville de jo knapt dekket selve knoppen når de kom ut av maskinen.

Jeg vasker mine på ullprogram 30 grader i maskinen. De er like myke og fine fortsatt.

Det er ikke den ting jeg ikke kan vaske i maskinen så lenge jeg bruker ullvaskprogrammet. Har aldri vasket noe for hånd og det har aldri gått galt så lenge jeg har brukt ullprogrammet.

Bra du har kjøpt ull, det er best ift forebygging av brystbetennelse. Men vask de ofte nok, så de ikke er sausa inn med gammal melk som siver ut.

Skrevet

Hvis dette er skikkelige ullinnlegg kan du koke de!

Du hiver dem i vann i ei gryte, kok dem opp, trekk vekk fra plata og la dem ligge til vannet til det er lunka. Gjenta et par ganger, til vannet er klart.

Jeg lover deg! De krymper IKKE.

Skrevet

På mine står det at de kan vaskes på 60 grader.Får bort bakterier også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...