Gå til innhold

Kynnere, rolig baby og vondt i magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste par dagene hatt ganske vondt i høyre side av magen, det strekker veldig, så jeg har av og til problemer med å gå oppreist. I natt hadde jeg i tillegg en del kynnere, kanskje fem-seks per time på det meste, men har bare kjent en til nå i dag. Er førstegangs, så jeg aner jo ikke hva som er vanlig. Er 30+4 nå, og synes også babyen er blitt roligere i det siste, men tenker at dette kanskje bare er pga dårligere plass der inne. Kjenner jo bevegelser flere ganger om dagen, men mest om natta.

Huff, jeg blir gal av mine egne bekymringer, er det noe grunn til å ringe føden, eller høres dette normalt ut? Skjønner jo at det varierer fra person til person, og at det sikkert er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite, men jeg er så usikker på om dette i det hele tatt er noe som helst å bekymre seg for...

Setter pris på om noen har noen tanker å dele:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også 1.gangs, uke 30 og har også en del kynnere.

Det er ikke noe godt å bekymre seg, jeg ville ringt til fødeavdelingen hvis jeg var deg. Heller en telefonsamtale for mye enn 1 for lite. De er der for oss.

Skrevet

Hei. :-)

Jeg er også førstegangsfødende og opplever det samme som deg. Jeg er i slutten av uke 36 og har hatt det slik noen uker. Kan hende babyen har lagt seg med hodet ned og med kroppen på høyre side? Slik er det hos meg, og jeg kjenner derfor at det strekker godt på høyre side. Og, det er ofte slik at babyen blir roligere når det blir mindre plass. Det blir andre bevegelser, man kjenner ikke tydlige spark så mye lengre, men gjerne at babyen snur på seg ol.

Jeg våkner som regel opp hver natt pga kynnere eller maserier. Da har jeg det som regel gående et par timer før det roer seg. Jeg hat tatt dette opp med jordmor og hun har fortalt meg at så lenge de ikke kommer regelmessig og at det gir seg etter en stund trenger jeg ikke bekymre meg. Etterhvert har jeg lært meg til at det går over. Dersom det ikke gjør det ville jeg kontaktet føden.

Nå er ikke jeg ekspert, men forteller det slik jeg opplever det, og jeg tror dette er vanlig for mange. Dersom du kjenner liv hver dag vil jeg tro at alt er som det skal være. Hvis jeg var deg ville jeg tatt dette opp med jm neste gang jeg skulle til kontroll. Og skulle du bli veldig bekymret ville jeg tatt en telefon til føden. De svarer gjerne på spørsmål og dersom de tror det er grunn til å uro seg vil de sikkert ha deg inn på en sjekk. Jeg har selv ringt føden ett par ganger og blir alltid tatt godt imot og svarer meg gjerne på det jeg lurer på. Husk at de er der for deg og babyen og for at dere skal føler dere trygg. :-)

Skrevet

Tusen takk for fine svar, begge to. Siden jeg skrev innlegget har jeg kjent en del bevegelser, så jeg begynner å roe meg ned litt. Har det på samme måte som du beskriver, vektbaby, det er godt å høre at dette er noe som flere opplever. Vet at han ligger med hodet ned, han gjorde i hvertfall det på sist kontroll for et par uker siden, og det kjennes ut som han gjør det fortsatt.

Har nr til føden klart, så hvis jeg bekymrer meg mer tar jeg en tlf til dem uten å føle meg hysterisk. Skal til legen neste uke, så da kan jeg høre med henne og.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...