Gå til innhold

Pottetrening...


Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!!

Anbefalte innlegg

Nå har vi holdt på med pottetrening en stund. Har prøvd å følge med på når snuppa begynner å trykke, og satt henne på potta. Har kanskje skiftet 6 bærsjebleier de siste 3 ukene. (og hun bærsjer fa 1-3 ganger om dagen) Nå har vi kommet så langt at jeg kan sette henne på potta og etter en liten stund begynner hun å trykke.

 

Det virker som at hun har begynt å skjønne at når hun sitter på potta, skal hun bærsje. Da kan jeg styre det litt mere selv, med å sette henne på potta en liten stund etter at hun har spist, så slipper jeg å følge med hele tiden...

Hun synes det er kjempe stas å sitte på potta, og når hun har bærsjet så ser vi oppi potta og sier " åååå så flink du er til å bærsje i potta" Da gliser hun stort (virker som hun er litt stolt)

 

Mamma er ihvertfall kjempe stolt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja så flink hun er da:=)) kanskje teit spørsmål, men de må vel kunne sitte selv før en setter dem på potte??? Tenkte jeg skulle begynne med trening tidlig på snuppa siden jeg sliter sånn med å få broren hennes på tre til å slutte med bleie, men har bare tenkt i mitt stille sinn at jeg ikke kan sette henne på potta før hun kan sitte sjøl......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten her bæsjer stort sett midt i måltidene. Virker nesten som når noe går inn ene enden, fså for å få plass må noe ut andre enden :-p

Litt dumt å rive ham ut av stolen ved bordet for å sette ham på potten, selv om det sikkert er lurt å begynne treningen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er veldig flink... men det hender at bleia fylles en gang i blandt. Hun får jo ikke sagt ifra når hun må på do.

 

Jeg begynte å trene før hun kunne sitte selv, men da satt vi på do, også hodt jeg henne mellom bena. Og de første gangene på potta, så måtte jeg sitte og holde henne, så hun ikke skulle dette av, men nå sitter hun så fint.

 

Og må hun bærsje midt i måltidet (veldig ofte i lunsjen), så er det opp og ut og sitte litt på potta, og inn og spise ferdug etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da slipper jeg å skifte bleier som er så fulle av bærsj at det tyter ut både opp langs ryggen og ned langs bena. Dessuten synes hun det er deilig å sitte på potte, og slippe den ekle bærsjen i bleia.

 

Og jeg tror det er lettere å få en unge pottetrent hvis du begynner tidlig med tilvenning, for da er det naturlig å sitte på potta. Når ungen er 3 år, og er vant til å bærsje i bleia, er det for noen barn veldig skremmende å begynne med potte/do trening.

 

Sier ikke at alle skal begynne med pottetrening når ungen er 6 mnd. Det må man se an på ungen om den liker å sitte på potta, og det er jo selvfølgelig litt jobb for foreldrene sånn til å begynne med. Men etter hvert vil jo ungen lære seg til å si ifra, og da blir det jo desto lettere igjen. For oss var det riktig å begynne tidlig, og datteren min synes det er kjempe stas å sitte på potta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... noen som prøver å provosere eller?????

 

Du gjør som du vil med ditt barn, og jeg med mitt.

 

Jeg velger å la min datter sitte på potte, og du kan la din bærsje i bleia til h*n er 4-5 for min del...

 

For 25-30 år siden var de fleste barn bleiefrie når de var 2-2,5 år. I dag er det mange som ikke starter med trening før ungen er nermere 3. Jeg mener dette er latskap fra foreldrenes side, fordi dagens bleier er så bra at de ikke gidder å prøve å få ungen pottetrent. Men det er deres valg, og jeg respekterer det. Jeg har tatt et annet valg, og jeg mener det er det beste for min unge, og i tillegg er det miljøbesparende og vi sparer mye penger på å slutte med bleier når hun er 2 enn når hun er 3...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff du må jo ha en usedvanlig treg unge, hvis du må pottetrene henne nå for å få henne tørr til hun er 2 år. Er hun treg på andre områder og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skiftet en eneste bæsje bleie på snart 2 mnd, setter han på potta 3 ganger om dagen å da bæsjer han å tisser. Ville vært fryktelig om han bæsja i bleie enda, siden det er så mye at det fyller opp hele potta. Bleien hadde ikke vært til stor hjelp når det er så mye....

Men han tisser i bleia om natta enda.... Lar han bare såve hele natta vi, så ingen skift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...