MissAntrop Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Har fått tilbud om ny jobb og har nå nødt til å sende inn lønnskrav sammen med tilsetningsbrevet. I dette brevet stod det bare at lønn avtales med leder, og den synes jeg er ganske vag. jeg VET at jeg får mer enn det jeg har pr i dag, men om det er 10 000, 20 000 eller 30 000 aner jeg jo ikke. Derfor har jeg heller ikke noe grunnlag å forhandle ut i fra og jeg må begynne med å foreslå en sum. Etter å ha prata med min fagforening beste jeg meg for å sette et høyt krav slik at jeg har et forhandlingsgrunnlag. Men, det jeg da lurer på; kan de trekke tilbake tilbudet om de synes jeg ber om for mye? Jeg har jo takket ja til jobben.. Noen som vet?
Expat Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Neida, det er vel manneforhandlinger de vil frem til. Du sier "EN HALV MILLION" eller hva nå du synes er i overkant av det du kan forvente, så sier de neei, vi hadde vel tenkt oss mer sånn XXX000, så sier du oj, ja men det er litt mindre enn jeg må ha og så strekker de seg litt lenger. Skikkelig bruktbilsalg altså. Og rokker de ikke på penga kan du jobbe med vilkårene.
MissAntrop Skrevet 5. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2007 Hehe, ok Da tar jeg godt i og sender det avgårde i dag
Kamomille Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 hmmmm. Høres litt rart ut å sette fram et lønnskrav ETTER at man ahr takket ja til jobbe. I alle de tilfellene hvor jeg ahr forhandlet lønn, så har forhandlingene skjedd FØR jeg takket ja eller nei til jobben.....
MissAntrop Skrevet 5. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2007 Nei nei, jeg formulerte meg kanskje feil. Jeg sender kravet SAMMEN med tilsetningsbrevet hvor jeg takker ja med forbehold om at de kan innfri kravet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå