mamma'n til ina og ada;o) Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Jeg var på kontroll i går på sykehuset, og alt var hgelt topp med meg og den lille. Har 10 dager igjen til termin og de sa at de helst ikke ville at jeg skulle gå over tiden. Så da fikk jeg vente å se hvis ikke så skulle jeg settes igang på terminen. Noen som vet hva som skjer da, gangen i det. Værre eller lettere fødsel? Kjenner jeg gruer meg litt.
mammat2goll Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Veldig vanskelig å si, noen synes det er værre en att kroppen starter selv andre mener ingen forskjell. Ingen fødsler er jo like uansett. Går sikkert bra, ikke noe å grue seg for du få jo verdens nydeligeste premie når du er ferdig Kan jeg spørre om hvorfor du ikke skal gå over termin?
mamma'n til ina og ada;o) Skrevet 5. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2007 Fordi jeg har et risiko svangerskap med høyt blodtrykk, går på Trandate, så det går fint og litt høyt blodsukker. Har fått kjempe god oppfølging hele veien så jeg regner jo med at oppfølgingen under fødsel vil være like bra.
Ranveig R Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Viss dei set deg i gang så er det nok det dei meiner er best for babyen og deg sjølv. Sjølv blei eg satt i gang pga overtid (ungen kom 15 dagar over ul-termin), utan at eg var særlig moden, hadde i alle fall ingen antydning til opning. Fekk stikkpiller i skjeden (2stk med 6t mellomrom) og ei lita stund før dei skulle gje meg pille nr 3 begynte riene, heilt ut av det blå. Dei kom tett frå første stund, 2 min mellom kvar, varte ca 1,5 min. Etter eit par timar med hyppige (men ikkje særleg vonde) rier blei eg undersøkt, og fekk beskjed om at no var eg i gang. Hadde 3cm opning, og blei flytta over på føden (begynte på Obs-posten). 1 t og 20 minutt etter var guten fødd. Rakk ikkje epidural (eg ville så gjerne ha det, eg var jo SIKKER på at fødselen kom til å ta MINST 10-12 timar - eg var jo førstegangs), og det er eg glad for i ettertid. Kjekt å ha "klart det" på eiga hand. Min igangsette fødsel gjekk altså veldig fort og greitt, men i og med at guten kom så fort og var så stor (4440g, 54cm, 37cm h.o.) måtte eg sy ein del. Har heldigvis ikkje hatt problem med det i ettertid. Eg har ikkje fleire fødslar å samanlikne med, og eg håpar på at det startar av seg sjølv denne gongen. Men om det blir igangsetting denne gongen og, så er det greitt det og. Synest eg hadde ein flott fødsel, kunne gjort det igjen 10 gonger om eg slapp unna resten av svangerskapet ;-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå