Gå til innhold

ALLE BURDE SE PÅ NRK 1 I DAG KL 1955.

Anbefalte innlegg

Skrevet

DA STARTER EN NY SERIE SOM HETER JORDMØDRENE. 1 AV 6 DELER. OM ALT MULIG, FØDSLER OSV.

HOLD DENNE OPP PÅ FØRSTE SIDEN DA DERE.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt mye på dette, og vet ikke om jeg tørr. Jeg har fødselsangst og skal føde på sykehuset serien er hentet fra. Noen som har sett noe forprøver eller vet om det er smart eller uklokt å se denne serien da?

Skrevet

Tror det kan være lurt jeg for da får du kanskje ett annet forhold til det. Kanskje det løsner litt. Jeg så en fil før min første fødsel og følte at jeg ble veldig klar for fødsel. Jordmor sa til meg at jeg var utrlog flink til og puste og det gjorde til at jeg ikke trengte noen form for smertelindring. Lykke til!

Skrevet

Jeg skal selv sitte foran skjermen kl 1955 i kveld, men jeg vil bare si at jeg tror vi bør være litt forberedt på at det som møter oss i denne serien ikke bare er fryd og gammen. Det virker ikke som om det bare er gledelige situasjoner vi vil få se, og selv om dette bare er virkeligheten er jeg ikke så sikker på at alle gravide har like godt av å se denne serien. Jeg stiller meg derfor skeptisk til å oppfordre "ALLE" til å se på "jordmødrene" i kveld. Særlig dere som har fødselsangst eller er nervøse foran fødselen: For noen kan sikkert serien hjelpe til med å ufarliggjøre det som skal skje og fungere som en fin forberedelse, men for enkelte er jeg sikker på at det bare vil gjøre vonde tanker og følelser verre.

Det er ikke meningen å ødelegge forventningene altså, selv gleder meg jeg også voldsomt til å se på. Jeg ville bare så et ørlite forsiktighetsfrø ettersom ingen andre her inne har gjort det. Jeg regner med at de fleste her inne selv vet om de har godt av å se programmet eller ikke :) God tv-titting!

Skrevet

Enig med deg,anonym,kan nok være hard kost for noen. Tror det skal være en dødfødsel eller at de oppdager et dødt foster på UL i serien,mener å ha lest det i en omtale av programmet et sted... Er ikke sikker,altså,men det kan være greit å være forberedt på det ihvertfall.

Skrevet

Jeg skal også føde på buskerud sykehus og gruer meg litt. Men tenker som så at dette er jo noe jeg må igjennom uansett og det som blir vist på tv er noe som er blitt klipt til for at det skal bli spennende nok å se på og da blir det sikkert noe skummelt som de viser fram også. Men så lenge ungen min er frisk og alt er vell så er det det jeg må fokuserer på. Så kan man ikke ta til seg alt som vises på tv. Min fødtsel blir jo unik for meg uansett. Jeg vil se på dette for å se hvordan de gjør enkelte ting og hvilke rutiner de har der. Da kan jeg be om at slik og sånn vil jeg eller vil jeg ikke ha det når min tid er kommet. Men jeg må inrømme at jeg både gleder og gruer meg litt til å se. :)

Skrevet

Til deg med fødselsangst og som skal føde på Buskerud!

Jeg ville faktisk tatt en telefon til fødeavd. på Buskerud og spurt de. De vet sånn omtrennt hva som er filmet/ikke filmet og kan gi det råd om det er lurt å "kurere" en fødselsangst med å se på dette. De sier i programserien at det er fødsler både av den kompliserte arten og fødsler som går fint.

Du bør hvertfall ikke sitte alene å se den!!!!

Hilsen en til med fødselsangst

Skrevet

Jeg vet ikke om alle burde se det programmet jeg! Og misforstå meg rett, for jeg tror det er et FLOTT program, men det er nok ikke alle gravide som har godt av å se på det. Jeg for min del, kommer ikke til å se på det nå, mens jeg forsatt er gravid, men jeg kommer til å ta opp hele serien på video. Jeg mistet mitt forrige barn, Hannah, i 18.uke i fjor, og er ikke klar for å se andre ting som kan gå glat med datteren min som bor i magen nå. Nå er jeg 32+1 på vei, og tenker at alt skal gå bra denne gangen! Orker ikke å sa eller høre om ting som kan gå galt nå!!

Nå er det ikke sikkert at dette gjelder for alle da, men jeg tror at når man ser ting på tv, så blir det mye mer virkelig for deg enn om du skulle lese det i en bok. Der for tror jeg dette programmet vil føre til at mange som er gravide, vil blir mer nervøse for ting som kan være feil med barnet eller gå galt. Selvfølgelig får man sikkert se veldig mye bra også, men for min del veier det ikke opp for bekymringene jeg mest sannsynligvis kommer til å ha etter å ha sett programmet. Vil jeg se en fødsel, så gjør jeg det på www.youtube.com eller låner en video på biblioteket.

Så dere som skal se på; lykke til, og jeg håper dere klarer å kose dere resten av svangerskapet og ikke ender opp som nervevrak den siste tiden dere har igjen...

Skrevet

Tror det kan være nyttig for alle jeg, både førstegangs og flergangs...

Skrevet

Til happy-clapper,

Jeg føler litt som deg, kommer ikke til å se programmet.

Samboeren min er helt klar på at han ikke vil se det.

Man må jo også tenke på at det er et tvprogram og på tv kan man velge hvordan man vinkler f.eks for å få mer spenning og drama.

Vi er faktisk i nesten samme situasjon.

Jeg mistet også i uke 18 i fjor og er nå i uke 30.

Prøver å tenke så positivt som mulig og ikke fokusere på ting som kan gå galt.

Skrevet

Jeg skal se, men samboer er uenig. Skal ha keisersnitt, men har likevel lyst å følge serien. Kanskje de viser keisersnitt også??

Skrevet

Til liten kuling,

Betyr dette at du kommer til å se serien?

Jeg er så redd jeg, for å se den. Men samtidig har jeg lyst. Det er derfor jeg velger å ta den opp, slik at jeg kan se den når jeg er klar.

Ja, vi er i ganske lik situasjon da... Håper du har hatt et fint svangerskap til nå, og at alt fortsetter å gå bra med deg og den lille!

Skrevet

Hei!

Ville bare si at jordmor frarådet meg å se denne serien...

Skrevet

Jeg tok rådet jeg fikk fra en av dere her og ringte føden på Buskerud. Hun var kjempehyggelig, men hun hadde ikke sett serien, så hun turte ikke anbefale at jeg så den.

Så nå har jeg bestemt meg for å ikke se den, og heller spørre dere om den var skummel i morgen. Så kan jeg se den på nettet en anne gang:-)

Skrevet

dytt, nå begynner det snart.

jeg gleder meg:)

Tror ikke det er de værste skrekkhistoriene som kommer opp,

er nok mye av det "vanlige" som skjer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...