Gå til innhold

Noen som har en oppskrift på en Tapas rett??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på vennefest i helgen og skal ha med en tapas rett til et felles mat bord..... men kommer ikke på noe kult eller godt.

Noen som har en oppskrift de vil dele med meg??

Takker :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.matprat.no har flere gode. Anbefaller fyllt shampinjong eller ovnsbakte tomater :o)

Skrevet

Kjøttboller av kyllingkjøttdeig med thai twist

Bland kjøttdeig med 1 egg, 2-3 ss semulegryn eller brødsmuler, 0,5 ts salt, 1-2 fedd pressa hvitløk, 1 dl vann, 1 ts frisk ingefær, sort pepper, 1 ts karri, en skvis med lime juice, litt frisk chilli eller en knype tørket, frisk persille eller koriander hakket - og gjerne 1ss worchester saus om du har. Kan bytte ut kylling med annen deig. Stek de, og server på et fat med en tannstikke i, og hell over søt chillisaus.

Noe annet veldig enkelt er vestlands lefse med røykelaks og snøfrisk med dill - legg det inn i lefsa, skjerd i biter og fest sammen med en tannpirker.

En stor slager er hvifløksbakte scampi eller reker, som tapas fungerer scampi best for da kan du feste tannpirker i om dere ikke får fat. Det kan som forett lages i små former.

NB! Stor porsjon. En stor dusk fers dill kjøres i foodprosessor med 1 boks creme fraish, 2-4 fedd presset hvitløk,2 dl matfløte smakt til med litt kayenne, salt, pepper og sitron juice. Hell dette over tint skalldyrmat (nok til 1 kg scampi) og gratiner det på 220 i ca 10 min. Putt stikker i om det serveres i en stor ovnsbakt form på et tapas bord. Dryss gjerne frisk persille over. Blandingen kan kokes om du er redd for skarp hvitløksmak.

Skrevet

Takk :-)

Var mye godt der ja, lese når jeg kommer hjem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...