Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 SØKNAD PÅ LEDIG STILLING SOM MEDARBEIDER PÅ ........ Viser til samtale med daglig leder hos dere den 5 september 2007. Jeg er ei dame på 25 år som bor sammen med min samboer og sønn (8mnd). Jeg er opprindelig fra ...., men flyttet til norge høsten 2005. Siden jeg har gått gravid og født et barn så har jeg ikke jobbet siden jeg flyttet til Norge. Før jeg flyttet fra ...... gikk jeg på skole. (videregående/allmenfag). Jeg liker og prøve nye ting og lærer lett. Nå går jeg hjemme med sønnen min og gleder meg til og få komme ut i arbeidslivet. Selv om det er veldigt koselig og være mamma, og jeg har lært mye av det, så ser jeg frem emot og komme meg i arbeid og møte nye utfordringer. Jeg har en utpreget stå på vilje og trives med å ha mye å gjøre. Jeg er interessert i og jobbe 2-3 dager i uken. Kan muligens jobbe en kveld innimellom, men siden jeg har en sønn på 8 mnd så er det i hovedsak dagtid jeg er interessert av. Kan også tenke meg og gå opp i en 100% stilling på nyåret, da barnet blir 1 år. Jeg kommer gjerne til intervju for å presentere meg ytterligere og ser fram imot å høre fra dere. Med hilsen ........................................................
Expat Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Nei, egentlig ikke! (du er sikkert en fin person, men brevet gjør det ikke til rette!) Alt for mye om deg, ingenting om dem. Første paragraf er ganske unødvendig. Ta bort det som har med familie å gjøre, gjør det mye mer rett på sak. Lykke til!
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Synes den var fin, jeg. Kan kanskje si noe om norsk kunnskaper , språk og kultur? Tror d kan hjelpe på. Eller får jeg bare si lykke til , håper du får den. Kunne tenkt meg å gjøre d omtrent på samme måten ang jobbtid og mengde
Gjest Ut på tur Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Vet ikke hva slags jobb du søker. På min arbeidsplass sier denne søknaden alt for lite om hva du kan, det står veldig mye om at du er mamma.. selvfølgelig der du har fokus nå, men det må kanskje flyttes? Det er et par skrivefeil. de bør rettes. Jeg er usikker på om jeg hadde skrevet noe om hvor mye jeg ønsket å jobbe. Det tror jeg at jeg ville tatt på en eventuell samtale.
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Expat - hva mener du med dette??? Trodde det var meningen å fortelle om seg selv når man søker på jobb... Man skal selge seg selv som en god medarbeider, og da bør man få frem hvem en er og gode egenskaper man har. Enig med Mammas lille venn. Skriv gjerne litt om hvaslags kunnskaper du har, og om du har noen arbeidserfaring el.l som kan hjelpe deg. Lykke til
Expat Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Nei det er meningen å fortelle hvorfor akkurat du kan komme denne bedriften til gode. De bryr seg katten om hvordan du har det hjemme når de går igjennom en sånn stabel! Og de tre første setningene er aller viktigst, fenger ikke de er det rett i nei-bunken. Om man er mamma eller sambo eller ikke er som regel ikke relevant for ansettelser.
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Jo tildels enig... Flytt siste avsnitt opp til begynnelsen... Utfyll litt mer om gode egenskaper og kunnskaper og hva du kan tilføre bedriften. Men jeg mener også det kan være kjekt å ha med resten av brevet også.
Expat Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Forslag SØKNAD PÅ LEDIG STILLING SOM MEDARBEIDER PÅ ........ Viser til samtale med daglig leder den 5 september 2007. Jeg er ei dame på 25 år er opprinnelig fra ...., men flyttet til norge høsten 2005. Jeg har en utpreget stå på vilje og trives med å ha mye å gjøre. Jeg liker og prøve nye ting og lærer lett. Før jeg flyttet fra ...... gikk jeg på skole. (videregående/allmenfag). Etter å ha etablert familie her i (BYEN) de siste X årene, så ser jeg nå frem til å komme meg ut i arbeidslivet og møte nye utfordringer. ET AVSNITT OM HVA SOM GJØR AT DET ER INTERESSANT FOR DEM Å ANSETTE DEG; OM JOBBEN DU SKAL GJØRE ETC, HVORFOR DU VIL HA DEN I utgangspunktet er jeg interessert i å deltid hovedsaklig på dagtid, 2-3 dager i uken. Enkelte kveldsvakter kan selvfølgelig også diskuteres. Etter nyttår har jeg mulighet for å gå opp i 100% stilling. Jeg kommer gjerne til intervju for å presentere meg ytterligere og ser fram imot å høre fra dere.
Expat Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Forresten, vet ikke hvor du er i fra, men nevn at du har arbeidstillatelse og alt det der i orden!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #10 Skrevet 5. september 2007 Godt forslag Expat! Kjære arbeidssøker: benytt deg av denne hjelpen fra Expat. Et lite tillegg: Hvor personlig du skal være i søknaden kommer helt an på hva slags stilling du søker på.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #11 Skrevet 5. september 2007 Du bør også rette på skrivefeilene og du har mange og / å feil!
Gjest Skrevet 5. september 2007 #12 Skrevet 5. september 2007 sånn som den i utgangspunktet er skrevet; nei, jeg ville ikke gitt deg jobben. Syns det ble for mye deg og dine premisser.. og ingen ting om jobben liksom.. også er det rett og slett for mye skrivefeil.. Høres mye bedre ut sånn som expat skrev det! bruk det lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #13 Skrevet 5. september 2007 Expat sin inneholdt også noe feil, så den bør også rettes litt på men var mye bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå