Gå til innhold

Trenger deres beste tips og råd for jobbintervju! =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på intervju i morgen etter jobb. Så jeg må forberede meg litt i kveld. Har dere noen gode tips jeg kan ta med meg?

Var desverre et lite skår i gleden, de hadde glemt å skrive i annonsen at det var kun et vikariat. Så de lurte på om jeg kanskje ville trekke meg. Da sa jeg at jeg ville komme til en prat hvertfall. Får håpe det er et langt vikariat, for da kan det bli lettere å få fast jobb etterhvert.

Huff, er nervøs allerede jeg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken type jobb?

At det er mindre attraktivt en du opprinnelig tenkte kan jo være en fordel, da kan du være litt mer "hard to get"?

Skrevet

Ren og pen og tidsnok er vel selvsagt...

Skrevet

Hvorfor du ønsker jobben?

Hvorfor ønsker du å slutte i nåværende jobb?

På hvilken måte kan du bidra med noe i bedriften?

Dine styrker og svakheter selvsagt?

Forventninger til bedriften?

Mange spørsmål går igjen på de fleste intervjuer. Synes faktisk at nav.no har gode sider for dette.

Skrevet

du må være godt forberedt, kanskje innhente info om firmaet på nett, litt fakta opplysninger.

Være klar for å selge deg selv på type spørsmål som :

-hvorfor skal du få denne jobben?

-hvorfor er du den beste til denne jobben?

-neg og pos sider ved deg selv

-hva kan du tilføre firmaet vårt?

Puuust godt før du går inn, vær blid og lytt til det de sier,

vær rolig.

Få frem at du VIL ha denne jobben

Lykke til :o)

Skrevet

Takk for alle tips! Skal ordne meg en liste med spørsmål i kveld som jeg skriver svar på, så jeg får "pugget" litt =)

Skrevet

Du kan få spørsmål om hva du vet om bedriften. Google litt på firmanavnet, og noter deg noen stikkord bak øret:)

Skrevet

Interiørinteresse, å hjelpe folk med å gjøre de gode valgene innen kvalitetsinteriør, fargesans, romsans, tidligere prosjekter... Evne til å snakke med alle typer folk etc? Sånne ting?

Skrevet

Ellers så kan det være at de sier: fortell litt om deg selv.. og så har du forberedt deg bare på å svare spørsmål ;)

Skrevet

- Fast håndtrykk

- husk blikkontakt med den du snakker med, eller som snakker til deg

- ikke sitt med armene i kryss.

- vær deg selv og vær imøtekommende.

Og i tillegg: Vis gjerne at du har kjennskap til firmaet og ikke vær redd for å stille spørsmål om jobben.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...