Gå til innhold

UL viste....

tarante - keisersnitt 29/1

Anbefalte innlegg

Skrevet

...en sunn og frisk baby, med 2 bein og 2 armer, 4 hjertekammer og væske i både mage og urinblære. Den vinket, nikket, ristet på hodet, drakk fostervann og sprella... En fantastisk opplevelse og jeg er helt forelska! Jordmor kom frem til at jeg var 16+1, mens jeg mener 17+6, og at jeg da hadde fått positiv test et par dager etter eggløsning hvis hennes målinger stemte. Hun sa at hun pleide ikke være så stivbeint på ultermin... endelig en jordmor som tør å stole på at den kommende mamma greier å finne riktig dag på kalenderen. Ellers var det litt tidlig for å kunne se nyrene og en strek inne i hodet, som de brukte for å finne riktig mål på hodet. Barnet lå sånn til, at det var umulig å se kjønnet. Skal tilbake 24. september for ny UL...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men så kjekt at alt så bra ut! Og så kan du glede deg til neste ul. :-)

Skrevet

Jeg stoler mest på min menstermin også...for om UL termin var rett så har jeg blitt gravid 3 dager etter samleie. det er jo veldig usannsynlig!

Skrevet

det er egentlig ikke så usansynlig. sædcellene kan leve oppi der i noen dager før de når egget, pluss at det befruktede egget kan ligge litt i magen før det begynner å vokse.

ul terminen regnes ut i fra størrelsen på babyen og ut i fra det om når den er ferdigvokst. siden alle er relativt like i vekst rundt den tiden uke 17-19

Skrevet

Flott at de av og til stoler på mammaen. Det gjorde ikke jordmor når jeg var der. Mang av oss har tattt eggeløsningstest + vært på ultralyd tidlig å sett hjerte slå.

Blir spennende å se neste gang. Er kjempegøy med ultralyd.

Skrevet

Så morro! :) Jeg kjenner følelsen etter å ha vært der igår. Det er helt fantastisk.. :)

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne hatt helt ultralyden på cd, så jeg kunne kikka mer, for jeg er såååååå forelska!!! Fikk bare et dårlig uskarpt bilde, men hun lovet oss et bedre neste gang...

Skrevet

Det med å si at du da ikke kunne ha testet positivt blir feil å si. kvinner i mellom har ulik lengde på svangerskapet 40+2 uker er bare gjennomsnittet. Akkurat for deg kan lengden f.eks være 41 uker. Fosteret vokser også i ulik takt og det er derme bevist at målene fra uke 16-18 er det mest riktige.

Det kan bli lenge å vente for deg på slutten om du tror du skal føde 11 dager før det ul sier.

Skrevet

Gratulerer!! =)

Skrevet

Hei tarante!

Så bra at alt vsto bra til med den lille da :-)

Du er fra Tønsberg området ikke sant? Har vel ikke tilfeldigvis Brit Marit du å eller?

Skrevet

Hei Vetlis.

Jeg kommer fra Larvik, og hadde Britt Mari ja.... Er så glad i henne!!! Hun fulgte meg opp i forrige svangerskap også, og hun er sååååå koselig og grei. Da vi kom opp på venterommet, så jeg først ei annen som jeg absolutt i likte sist jeg var gravid og sa til mannen min, Ja, ja, vi får bare være open-minded.... kanskje hun har forandret seg, men så var det en mann som banket på en annen dør, og ut kom BRITT MARI. Vi kikka på hverandre og smilte... kanskje.... og så kom hun bort til oss og sa at det var koselig å se oss igjen! Hun skulle bare ordne litt og så var det vår tur. Begynte nesten å gråte av glede...

Skrevet

Jeg blir uansett satt igang til terminen om ikke fødselen har startet av seg selv, pga diabetes

Skrevet

Hmmm... var ikke det lit spesielt ? Jeg bare følte det på meg at vi hadde samme JM. Men du, det samme skjedde md meg sist. Jeg hadde ventet 2 uker ekstra på ordinær UL, bare for å få Britt Mari, å så kom det ei annen dame, med lyst kort hår.... Jeg beg nesten å grine!! Å sa, men , men jeg hadde jo bestillt time hos Britt Mari!! Så da ordnet det seg :-)

Hu er knall god, hadde henne med Vetle også. Å 4.5år seinere møter jeg henne i byen, å hu kjenner meg igjen! helt utrolig!

Jeg var hos henne igjen i går .-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...