Gå til innhold

Skal dere ha bleiedispenser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av type Sangenic?

Vi har lyst på, men refilene koster jo 100 kr pr stk, og man bruker sikkert 4 i mnd...tror ikke vi har råd til det...

Er det flere som har tips evt som ikke har hatt det og synes det har gått helt fint!? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikkje ha en sånn bleiedispenser. Gjer som med førstemann, putta alle bleiene ned i brødposer og knytte godt igjen. Masse billigare... Putta og en sann luftfrisker ned i søppelbøtta berre for å vere sikker på at det ikkje skulle byrje å lukte. Funka so berre det heime med oss.....

Skrevet

Vi har alltid hatt bare vanlig søppelbøtte men jeg har alltid hatt sååå lyst på bleiebøtte.

Da den kom på tilbud kjøpte jeg den.

Brukte den i 2 uker før jeg satte den bort. Den stinket etter veldig kort tid, er lettere å bruke vanlig bøtte og noen ganger ble skitbleienes innhold igjen på "sprinklene" (der du stapper bleien inn før du vrir rundt)

Holder oss til vanlig bøtte her i gården :)

Skrevet

Bruker også brødposer til skitbleiene:)

Skrevet

nope. de avgir en sånn søtlig parfymelukt synes jeg, og blandet med lukten av fersk bleie blir det rett og slett litt motbydelig... urk.. vi skal kjøre "hundeposer" på bajs-bleiene. samt hyppig søppel-tømming :D

Skrevet

hei,

vi har kjoept en saann bleiemaskin som jeg kaller det:) syns de er lettvinte aa bruke (hadde en slik da lillesoester ble foedt ) og saa en paa salg i skottland, saa da var det bare aa kjoepe.. posene var ogsaa billige derborte, derfor kjoepte vi maaange:)

men absolutt ingen noedvendighet:)

Skrevet

Brukte det en stund til jenta mi, men det lukter ikke godt etter en liten stund. Varmekabler på gulvet gjør det sikkert ikke så mye bedre, men har hørt om noen som stellet barnet sitt på soverommet og brukte bleiebøtte, som ikke hadde luktproblemer. Uforståelig for meg.... Jeg kommer til å bruke hundeposer eller brødposer, får se hva som er billigst.

Skrevet

Hadde bleiebøtte til min første, men ga snart opp å bruke den. Dyr i drift og ekkel søtlig lukt.. Bruker hundeposer og risposer (komposterbare, selges bl.a hos COOP Mega) i en vanlig bossbøtte.

Men prøver å "grine meg til" bossbøtte fra VIPP denne gangen. Den er lufttett og ser bra ut, men koster en FORMUE!!!!!!!

Men vanlig spann og poser funker fint. :-) Synes produsentene skaper mange unødvendige behov hos småbarnsforeldre.

Skrevet

vi arvet den gamle typen sangenic bleibøtten av søsteren min og har brukt den hver dag..kjempeflott og holder lukt ute :)

Skrevet

Vår ble kjørt til fyllinga og brent i gjennvinningsovnen der. Mye bedre, den klarte ikke å holde lukten ute, og den var egentlig helt unødvendig. Nå blir det småposer til å knytte igjen, og vanlig søppelbøtte med lokk. Ser på det nå som helt unødvendig og bortkastet, en "hype" man kaster seg på fordi det er in og blir profilert. Dustete etter min mening.

Skrevet

Skal bruke bleiedispenser..

Brukte den v/ førstemann og fungerte veldig bra..

Luktfritt og lettvint!!!

Skrevet

Nei, vi skal nok ikke ha bleiebøtte denne gangen heller, hadde det ikke med 1 mann heller... Vi brukte brødposer først, men så fikk jeg tak i bleie pposer, som er med lukt, så de er greie å bruke, vet ikke om det går ann å få kjøt de i norge nå, vi fikk fra england sist... de kostet 10 kroner for 300 stk...

Skrevet

Ingen bleiebøtte på oss heller... vi klarer oss med vanlig bøtte med tett lokk, samt å gå ut med søpla hver dag. :)

Skrevet

kjøpte bleiebøtta mi for 11 år siden men skal ha ny nå ja. synes den er kjempsver og er ikke plaget me noe lukt fra den.

Skrevet

Jeg har også hatt en mistanke om at folk sitter og produserer masse rare ting som vi "må ha". Og jeg må innrømme, som førstegangs så er det lett å tro på de!!

Men disse brødposene...er det vanlig plastposer vi snakker om, på rull?

Skrevet

Jeg vil anbefale bleiedispenser på det varmeste! De er langdryge og ikke minst tar de bort mye av lukta. Jeg kjøpte en slik dispenser etter mitt første barn. Har ikke angret et sekund. Det var heller krise dersom jeg gikk tom for poser og måtte bruke brødposer. Dessuten er det veldig plassbesparende i bosset. (",)

Skrevet

går rett ut i bioavfallet med bleiene her i huset,

det er luktfritt det:)

Skrevet

Vi har kjøpt sånn bøtte,har bare hørt skryt av den. Vi bor i 4 etasje uten heis så det er ideelt med en bøtte man slipper å tømme 1 g pr dag pga lukt.

Skrevet

Vi fikk en sånn tiol første babyen vår. Fullstendig bortkastet og bruke penger på refill posene. Eventuelt kan du jo velge å kun

pakke inn bæsjebleiene for da sparer du jo en del - men vi har greid oss med en ordinær søppelboks og heller tømt den regelmessig og ofte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...