Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har det seg sånn at jeg har ulønna permisjon får å være hjemme for å ta vare på han og finne meg en ny jobb. også har helsesitusjonen min forandra seg siden jeg fikkd en permisjonen.

har nå vært sykemeldt siden juni og komme rtil å bli det ut året men nav vil ikek gi meg sykepenger? har jeg ikek rett påd et lenger?

det er ryggen som e ret stort problem klarer såvidt å passe gutten min alene. klarer ikek å løffte. må ha hjelp.

noen som kan hjelpe meg.

mannen min kan miste jobben så må ha penger. er vanskelig dette

hilsen meg som er lei og forfulgt av sykdom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo ikke noe lønn når du er i ulønnet permisjon, så hvorfor skal du plutselig da få det når du blir syk. Det er risken med å gå hjemme uten lønn.

Får å få sykepenger på man ha en lønn.

Skrevet

du skjønner det at jeg begynt ulønna permisjon 1.9 og har vært sykemeldt siden juni sammenhengde så da burde jo sykemedinga gå over permisjonen å den falle fort,

elelr har jeg ikke krav på det da?

Skrevet

har det ingen som vet noe om det når jeg har vært sykemeldt å skal ha ulønna permisjon. trodde permisjonen ble satt vekk. erikke sykemelding sterkere?

særlig når jeg aldri komemr tilbake til jobben?

Skrevet

Hvorfor måtte du har permisjon om du har vært sykemeldt hele tiden da?

Om det er sånn at du ikke kan jobbe mer i det yrket du har pga kronisk sykdom o.l. så kan du ha rett på attføring og gratis omskolering etterhvert, men skjønner ikke hvorfor du er i ulønna permisjon?

Skrevet

fordi jeg skulle være hjemem emd sønnen min og dette skjedde før jeg ble kjempedårlig. men skulel gå sykemeldt et år først. kan jeg bare si til arb.giver at ejg ikek kan ta den permisjonen og bli sykemeldt

Skrevet

Jeg er dessverre ikke no ekspert på området men det høres kanskje ut som du har gjort en glipp her ved å permitere deg. Du må gå å snakke med arbeidsgiver, hvor lenge skulle du i utgansgpunktet ha denne permisjonen? Så får du håpe at du kan få til en avtale med både arbeidsgiver og NAV og også legen din for det høres jo ut som du trenger en plan for fremtiden om du ikke har noe mulighet til å komme tilbake til jobb. Hva gjør du nå for å bli bedre? Er det lagt opp noe redusert arbeidstid eller er det muligheter for at du kan få andre arbeidsoppgaver på jobben så de kan legge til rette for deg? Antar at sønnen din ikke har barnehageplass?

Litt vanskelig å vite hva planen din videre er nå.

Skrevet

meningen var jo å prøve med noe annet siden jeg ikek trivs lenbger å at ryggen min ikke tåler den skalgs jobb så e rikek snakke om å komme tilbake. det kan jeg ikek. så legen min snakka om omskolering/attføring. men siden jeg har vært sykemeldt hele tiden så sa legen hatt dette ikek var noe problem men nmå være sykemeldt et år først.

jeg visste jo ikke at dette kunne bli så ille ellers hadde jeg jo aldri gjort det. men må jp ha folk til å hjelpe emd med gullet mitt hele tiden å sånn skal en permisjon ikek være.

Skrevet

Ikke lett det der. Du må nok bare gå til alle instanser som har noe med det å gjøre og vær ærlig og snakk med dem. Det man ikke krever får man som regel ikke heller. Det må jo være mulighet å avslutte permisjonen for å få tilbake sykepengene, det koster jo ikke din arbeidsgiver noe. Vet arbeidsgiver at du ikke kommer tilbake?

Når du evnt. får sykepengene tilbake har du mulighet til å få barnehageplass evnt. dagmamma da? Legen/helsestasjon kan kanskje få han inn på spesielt grunnlag siden situasjonen er som den er. Men gå først å snakk med arbeidsgiver du, jo fortere får du forhåpentligvis sykepenger igjen.

Skrevet

tusen takk for svar. legen skal ringe meg id ag for han skjønt ikke det der, så hvis jeg ikke han får ordna det opp så avslutter jeg permisjonen får avd. leder vet at jeg ikek komemr igjen så det e rett fett for henen men for da det som det kommer til jeg hører fra legen så ordner det seg sikkert. må nok ha han i barnehage for kan ikke være avhengig av andre.

Skrevet

håper det ordner seg for deg og dere. Håper du får plass til han et sted for litt av poenget med å gå hjemme blir jo vekk når du ikke kan ta deg av han. Stå på og få det du har rett på, ikke alltid lett å finne frem til hva man har rett på i disse dager.LYKKE TIL KLEM

Skrevet

dete r det jeg og sier til trygdekontoret. så håper jegd a får si opp permisjonen min. må ha penger nå også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...