Gå til innhold

Blodig slim i min 11 ukers babys avføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vrt borti dette? Er litt redd her.... Har selvfølgelig ringt helsestasjonen og helsesøster skulle ringe meg opp... venter på det nå... allmenntilstand bra, ikke noe hard i magen som jeg kan kjenne utenpå, ikke feber, spiser godt.... så ingenting uvanlig ellers som jeg kan se... men allikevel bekymra ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke noen være snille å svare meg a ...

Skrevet

Ville ringt fastlegen min jeg. Men håper du får beroligende svar av helsesøster!

Babyen har ikke fått smake på noe nytt? H*n er jo så liten, så det er vel lite sannsynlig?

Har desverre ikke noe bedre svar....

Skrevet

Hei

Det hadde min gutt også en gang når han var sikkert på samme alder som din. Jeg gikk til legen, og hun sa at det sikkert bare var et blodkar (heter det det?) som hadde sprukket i endetarmen. Det var ikke noe å bekymre seg for sa hun.

Hør hva de sier på helsestasjonen og ta evt kontakt med lege for sikkerhets skyld, men jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for!

Skrevet

Ikke spist noe nye... bare pupp her i gården... Håper det bare er et blodkar eller noe da.. venter fortsatt på at helsesøster skal ringe... Huff så mange skummle tanker som fyker igjennom hode om hva som kan være galt når man oppdager noe unormalt. UTrolig hvor glad man kan bli i noen!

Skrevet

Det er sikkert! :-)

Det har blitt noen turer til legen hvor jeg har gått hjem med følelsen av å være en superhysterisk mor, for ungen feiler ingenting :-) Men så er det godt og å bli forsikret av "fagfolk" at alt er OK også!

Skrevet

Ja =) man blir fort glad i de små!!

Alt er nok i orden med den lille skal du se!

Skriv når hun har ringt deg da.

Skrevet

Slimete avføring kan tyde på en infeksjon i tarmen. Kan være bare en "valing" virus. Det du skal være litt obs på er mengden og om det er lyst friskt blod, eller mørkt "gammelt". Lurt å ta vare på bleien om du skal til lege. De vil som regel vite mengden.

Som regel er det bare et rift i tarmen eller såre slimhinner, men forstår godt at du blir bekymret!

Men du skal også følge magefølelsen din. Om du synes det er tryggest med lege ringer du fastlegen. Ikke alltid helsesøster har svar og gi!

Skrevet

Hei

Min datter hadde også dette ved samme alder. Undersøkte endel og fant disse svarene:

Etter antibiotia kur kan det foreomme

Ved melkeallergi, ja; også hvis du får i deg melkeprodukter. Ta bort melkeprodukter fra din kost evnt. et par dager å se.

Sprengt blodkar er vanlig på disse små.

Min hadde det et par dager. Tror det var et sprengt blodkar her i gården. Ikke hatt det siden. Lykke til

Skrevet

Barnelegen på helsestasjonen ringte meg opp. Stilte en masse spørsmål. Sa at han trodde ikke noe var galt, men at jeg skulle følge med om det kom noe mer. Da skulle jeg i så fall bestille time hos han eller fastlegen min. SÅ da satser vi på at alt er greit!" takk for svar jenter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...