Sassy. Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Vesla fikk til 1-års-dagen sin. Hun har ikke villet brukt den,så jeg har bare hatt den fremme at hun kan få velge om hun vil sitte på den. Som oftest bryr hun seg ikke,og om hun setter seg ned,reiser hun seg ganske kjapt igjen. Hun er 17 måneder. Er det mange som allerede bruker potte da,og "gjør" de noe på potta,eller bare sitter de ? Jeg har ikke hastverk med å få det igang,bare nysgjerrig :-)
Ranveig R Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Det er veldig forskjellig når ungane begynner å interessere seg for å tisse på potte eller do. Ein kan ha ein viss sukksess med å sette ungen på potte til dei tider han/ho vanlegvis pleier å tisse eller bæsje, men heilt "bra" blir det nok ikkje før ungen er stor nok til å merke det sjølv, når han/ho må tisse. Guten vår var 22 mnd første gongen han tissa på do. Han gjekk rundt uten bleie om kvelden før han skulle legge seg, og vi la merke til at han holdt seg på tissen. Dermed spurte vi om han måtte tisse, han svarte ja og vi satte han på do. Og så tissa han. No er fyller han to om eit par veker, og tissar på do ein gong eller to for dagen, men som regel berre når han går utan bleie om kvelden. Eit par gongar har han gitt beskjed sjølv om han har hatt bleie på, men som regel tissar han nok utan å tenke over det då. Eg ser at han blir stolt når han tissar på do, og oppmuntar til det. Når han går utan bleie spør vi han relativt ofte om han må tisse, så ikkje han skal gløyme å kjenne etter. Reknar ikkje med at han blir tørr med det første, vi tar dette i hans tempo. Det at han synest det er gøy gjer nok dotreninga langt lettare enn om vi skulle mase på han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå