Gå til innhold

Nå er jeg fortvilet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre!! Skal døpe tulla mi i slutten på september, og skulle hente den frem for å gjøre den klar. Så er den bare borte vekk! Har leita overalt, men borte er den. Har lagt ut på skravle og småtroll, for jeg lurer på om det er noen som skal selge en billig..

(Forresten, så har jeg byttet nick, hette tidligere "meg fødte datter 25.04.07", men følte det ble litt feil etterhvert, siden jeg har to andre barn. Nicket er bare helt tilfeldig. Prøvde masse, men alt var jo opptatt. Milli Vanilli hadde en sang på fjernsynet, og den "gikk inn" hehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det står ikke helt klart hva som faktisk er forsvunnet, men jeg regner med at det er dåpskjolen :-)

For det første, det går fint ann å døpe uten kjolen også, men jeg skjønner at det sikkert er siste utvei.

Når det gjelder dåpskjoler så selges det jo kjoler hvorenn det selges babyutstyr, og det kan jo henne de har brukte på fretex også... Det er litt i seineste laget å hekle en ny, men man kan sy en ny en på ikke så lang tid også... har du sett på finn.no?

Det ordner seg nok skal du se - Lykke til!

Skrevet

He he, ja såg det nå:-) Og ja, det er dåpskjolen som er forsvunnet. Kan kanskje si at jeg er preget av situasjonen, superstressa og tenker ikke helt klart her nå.

Fretex var jo en god ide, den har jeg ikke tenkt på. Har vært inne på finn.no, men der var det meste fra nye fra butikker (og ganske dyre).

Den jeg haddde var veldig enkel i bomullsstoff, så tredde jeg bare bånd rundt magen og ermene

Takk for svar

Skrevet

jamen du, har du symaskin?

for å lage en fin kjole trenger ikke å være så vanskelig... da blir den jo helt spesiell til og med, det er stilig.

Skrevet

okei nå virket jeg kanksje litt eplekjekk, men det jeg ser for meg tar ikke lang tid å lage: du kjøper et nydelig lite stoff som du syr en vest av, så lager man det lange skjørtet av bommullstoff eller noe annet fint, og skøyten mellom vest og kjole er silkebåndet... det som tar tid er i grunnen å komme seg på butikken for å kjøpe stoffet...

for under den vesten har du bare en søt liten hvit body, og vips så har du det aller søteste dåpsbarnet....

hilsen fru fiks og årn.... ha ha ha

Skrevet

Ja, tenkte i fortvilelsen at jeg kunne gjøre det (tenkte også bare på å gå ut å kjøpe en ny, og bare si til mannen min at jeg hadde funnet den he-he)

Men det var den tiden, da. Når skal jeg få gjort det. Liker å få sitte i fred med sånt, men har to eldre barn på 7 og 8 år + en mann som er arbeidsnarkoman.. Litt sytete er jeg nå, men hva om jeg bare hadde funnet den, grrr. Så mye lettere alt hadde vært..

Kanskje jeg bare må blåse støv av symaskinen... Hmm, hvor er den da?? ( haha, det var tull)

Skrevet

i dag skal ungene i seng tidlig, og mannen din skal være hjemme senest seks, for du har noe du må ordne.... mens du handler, ser pappa på barnetve med ungene mens de spiser kveldsmat, så legger han minstemann, leser for de store, og vips så er de ute av verden hele gjengen.... når du kommer hjem er det nok litt rotete, men bare skyv det unna og gjør plass til symaskinen... så kan du sitte i ro og mak akkurat som du vil... det blir så fint atte!

jeg heier!

heia heia heia

Skrevet

Nå har du nesten klart å vekke konkurranseistinktet i meg=). Har et gavekort på Kvadrat som ikke er brukt. Der har de en butikk som har masse fint stoff.. Der hadde jeg planer om å kjøpe stoff til en mei tai som jeg vil ha. Kanskje det blir begge deler.. Hadde egentlig tenkt å vente med mei tai'en, pga hun har hoftepute, og ville få den av først (skal forresten på kontroll på sykehuet i morgen for å se om hun skal få den av. Kryss fingrer og tær for det)

Skrevet

Det er som ikke er mistet eller brent opp har en tendens til å dukke opp. Har du hørt rundt med familie og venner. Det er ikke noen som har lånt den som du har glemt av.

Et annet tips er å leie. Noen brudesalonger (og kanskje andre som selger dåpskjoler) leier ut. Har ikke peiling på hva det koster. Kan vært dyrt, men kanskje verdt å undersøke.

Skrevet

dette blir bedre og bedre... jeg heier!

og ikke nok med at de har masse fine stoffer der, men de har jo en hel vegg med nydelig blånder og bommull og silkebånd! Åhh så fin den kjolen kommer til å bli! Jeg aner ikke hva en Mei ati er, men det gjør jo ikke noe, det er stas om det blir begge deler!

de store ungene er jo faktisk på skolen nå, så du rekker å dra ut der før SFO er ferdig ;-)

Heia heia heia heia

Skrevet

Har undersøkt leie, men det er ganske dyrt (sjekka det sist, men da var det lik pris som å kjøpe..)

Nei nå har jeg bestemt meg; skal forsøke meg på å sy en. I ettermiddag tar vi turen på Kvadrat, kjøper en fin skjorte el body, bruker det som utgangspunkt, deretter kjøper jeg et fint stoff og syr rundt den. Tusen takk dritgrei hei hei, du er jammen det :-)

PS meitai er en bæresele, du kan ha ungen på magen, ryggen eller på siden

Skrevet

ååååååååååå ja, jeg visste jeg hadde hørt om det! Lykke til med syinga!

Skrevet

Takk takk. Skal nok gi en oppdatering på kossen det går

Skrevet

Lykke til med dåpskjolesying!!! Jeg vil gjerne vite hvordan det går :)

Skrevet

Hei, skjønner at du er litt stressa nå! Men det går kanskje an å leie en kjole? Bestilte ny kjole i går, den gamle er helt gul og tør ikke klore den, tror den blir litt liten og, snuppa er nesten 4 mnd når dåpen er.

Jeg betilte på en dansk nettside, kommer om en ukes tid, var mange fine kjoler der, se lenke om du blir nødt til å kjøpe:

http://www.sweet-design.dk/

Jeg betilte denne:

http://www.sweet-design.dk/openWindowImage.asp?image=images_vare/Dess 2690ny.jpg

Lykke til, håper du finner den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...