Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Bare hørte dette. Vi er de som kler babyene våre i ull og strømpebukser til langt ut i mai/juni, for så å ta på ull og strømpebukser i august... Hørt vi er de mest hysteriske i forhold til å gå fra bagvogn til sportsvogn, å bruke vippestol m.v Er det sant?? Jeg har f.eks et ganske avslappet forhold til babyer og påkledning.....kler heller på for lite enn for mye...men i følge teorien skal jeg være motsatt, en som pakker inn babyen min i alt for mye klær....i tilfelle trekk. - er det slik??
yasumi Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Det har jeg aldri tenkt på, men sikkert mere personavhengig enn aldersavhengig tror jeg. Er redd jeg selv kan komme i denne situasjonen når det gjelder å kle på (sikkert fordi jeg fryser lett selv), heldigvis har jeg en mann som husker en særdeles svett barndom etter alle klærne han måtte gå med, så han passer nok på at dette ikke skjer med vår lille :-)
Willy Wonka Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Om vinteren er det jo greit med mye klær osv. Men er kjempe redd for overoppheting som er så lett for de små i overgangen vår/sommer, sommer/høst....eller for ikke å glemme sommer. Har sett små babyer som er pakket inn i masse klær, dyner og tepper i disse årstidene og synes det er forferdelig...og ikke minst farlig. det verste jeg ser er babyer som er nedlesset i dyner, tepper og masse klær inne på kjøpesentrene....gjerne da også med teppe over vognåpningen for de skal få sove......
purple Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Tror ikke det. hvis du leser innleggende på andre sider her og andre fora så er mange yngre "overhysteriske" i forhold til hva de spsier, hva de gjør o.l. i graviditeten.Tror ikke de vil bli mindre redde når barnet er født.
gingerangel Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Tror ikke vi er de mest hysteriske men det kan kanskje oppleves slik fordi vi kanskje er litt mer bevisst på en del ting? Fikk en ganske sterk fornemmelse av at de syntes jeg var ganske så "hysterisk" da datteren min begynte i barnehagen. Jeg hadde sterke meninger i forhold til sukker og søtsaker i barnehagen og fikk til svar "skal hun aldri få smake på kake hun da"(!) ang bekledning så føler jeg jo selv at jeg er avslappet, men datteren min er nok den første som får på seg en lue om høsten...på den annen side er hun nesten den eneste som ikke har vært hjemme med øreverk annenhver uke vinteren gjennom (selv om lege sier at å bruke lue har ikke noe å si i forhold til øreverk/betennelse)
yasumi Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Huff, det er ganske mange som ikke forstår dette med hvorfor man ønsker å minske inntaket av sukker og søtsaker, men det sier vel egentlig mere om deres eget kosthold?
nungo Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 Tror liksom yasumi at det har mer med personlighet å gjøre enn alder. Jeg kjenner både unge og modne mammaer som er "hysteriske" og overbekyttende, som du skriver. Og jeg kjenner også det mottsatte. jeg opplever f.eks. ikke meg selv som veldig hysterisk hverken med påklædning, kosthold eller annet som gjelder mitt barn, men det er klart at man også lærer av erfaring (altså hvor mange barn en har fra før)! Erfaring kan både virke i positiv og negativ rettning. jeg er f.eks. nå blitt "hystrisk" med at jenta mi på 4 år bruker lue med en gang det blåder litt, men det er fordi hun hatt ørebetennelse to ganger. Motsatt er jeg ikek så veldig opptatt av om hun ikek spiser så mye en enkel dag, for jeg vet nå at de klarer hun fint å regulere selv.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Tror ikke vi er hysteriske eller overbeskyttende. Jeg tror rett og slett at vi er mer modne,tenker mer over hva som er bra for barnet og handeler ut derifra. Vi tenker ikke at,tja risikoen er ikke så stor,så vi prøver det ut,vi tenker heller,risikoen er tilstede og da lar vi heller være. Tror ikke at det er så bra å kle på barnet for mye,så det der vet jeg ikke hvor du har i fra,men noen sier sikkert det også.Det er jo forferdelig å få barn i moden alder for enkelte,så de må jo finnepå noe å si,som virkelig viser dette. Tenker også på at de som er unge,leverer i fra seg barna veldig tidlig på overnatting, fordi de må ha voksentid,dette fordi de skal ut å feste. Eller de som er unge og gravide,tenker ikke så mye over hva de spiser som oss som er litt modne. Eller som du sier,vippestoler,bruk av bilstoler,bare kjøre på,så lenge barnet ikke gråter,har det ikke vondt av det Jeg kunne regnet opp mer,men konklusjonen min er,vi er ikke hysteriske eller overbeskyttende,vi er bare mer ansvarsbeviste.
Bine66 Skrevet 8. september 2007 #9 Skrevet 8. september 2007 Helt riktig Nungo. Det har sikkert noe med personligheten å gjøre. Jeg f.eks. er skikkelig hønemor. Ville helst gjøre alt alene for barnet mitt. Måtte ja innse at dette ikke fungerer på langsikt. Så alt regulerer seg nok av seg selv etterhvert barnet blir større. Det med påkledning er ikke så lett de første 6 månedene, syns jeg. Må følge med hele tiden liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå