nickoline og supermann Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 besteforeldrene. Vi får masse av mamma og pappa. Litt av svigermor, men som regel mye vi ikke har brukt for, og gjerne tøy som passer til jente. Bukser med rosa sommerfugler og sånn. Og vi har gutt.... Så godt som ingen ting av svigerfar. Fikk ikke en gang barselgave av de! Til fødselsdagen fikk han en leke til 200 kroner. Fikk litt penger til jul.
mayaya Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Forventer du å få masse gaver utenom bursdag og jul, eller? Det gjør ikke jeg.... Men nå får han litt da, sånn dann og vann.. Spesielt fra mormora, men det er første barnebarnet hennes også, da....
firemerkersmør Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Vi får veldig forskjellig, men det er helt greit. Svigerfamilien har mange barn i slekten, så vi får minddre gaver der. Av min familie får vi masse, også av mine tanter og onkler, mend et er fordi det er så lite barn der. Av min far får vi vel så godt som ikke noe :-(
Gjest Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 får til bursdag og jul. litt innemellom av mormor, men forventer aldri å få noe utenom de dagene. synes egentlig det er greit at hun ikke lærer seg å få gave hele året rundt. kan bli fort at man forventer å få noe hver gang man ser besteforeldrene da, og at man gleder seg til gaven istedet for å se de..
It's all about me Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 I snitt så får han ca likt av begge. Men mener du at en gave til 200,- ikke er bra nok? Et barn ser da ikke på prisen, og 200,- synes jeg uansett ikke er lite. Jeg er kanskje ikke like kravstor da.
nickoline og supermann Skrevet 5. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2007 Forventer ikke, men når de har sett han 3 ganger siden han ble født, synes jeg det er rart de ikke har med noe når de kommer. Da de kom da han ble født hadde de ikke med noe som helst....
Gjest Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 så og si kun ved bursdager og jul. men mamma kan finne på å komme med en overraskelse utenom. Svigermor Aldri. Men jeg forventer det ikke.
smakk Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Får vanlig av mormor og farfar til bursdag, jul ol. Farmor derimot er helt vill, får gave hver mnd (gratulerer med 14 mnd dagen..), sånn har det vært hele veien hehe. Første barnebarnet på den siden, så hun tar helt av. Er helt fra seg av savn om det går en uke hun ikke ser henne. Kjempekos synes jeg, kommer veldig godt overens med svigermor )
M by M Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Vi får sjelden noe utenom bursdag og jul, men da får alltid jenta mi fine gaver av både bestefar, mormor og morfar, og stebesteforeldrene sine. Farmor og farfar også, men de gavene er det faren som ser og ordner med. Men de er veldig flinke alle sammen her. Hender mormor kjøper litt utenom når hun kommer over noe fint. Farmor sjemmer bort faren og kjøper nesten alt av klær og leker ungen har hos han. Men de stiller godt opp alle sammen. Vi er veldig heldige!
Gjest Skrevet 5. september 2007 #10 Skrevet 5. september 2007 Av svigerforeldrene får vi av og til. Har vært mere i det siste. Av min mor får de noe både titt og ofte, alt fra sokker og luer til gensre og jakker. Hun er ute og reker endel i butikker til tider, og da hender det at hun ringer og spør om noen av ungene trenger det og det, eller hun er med og spleiser på klær og sko til ungene, fordi hun selv vil. Min far kjøper av og til noe, han er ofte med og spleiser på noe ungene trenger, og de får fine bursdagsgaver fra alle sammen:)
Kamomille Skrevet 5. september 2007 #11 Skrevet 5. september 2007 Vi forventer ikke gaver uteom bursdag og jul! Synes egentlig barna får altformye utenom..... De får litt av begge sett med besteforeldre. mest leker, men noen ganger klær. Farmor bor i nærheten og tar noen ganger med seg barna på klesshopping. det er helt GENIALT! Mine foreldre bor et stykke unna, så det vanker noen ganger en ny leke når de komme rpå besøk. Ellers hender det at mamma ringer og spør om det er noe vi trenger....sånn i tilfelle hun er innom barnebutikkene eller det er salg. I helga kom det f.eks et ullsett i posten som hun hadde kjøpt på halv pris! Generelt synes jeg det blir altfor mye gaver. Vi har forsøkt å få besteforeldrene til å kjøpe kun EN gave til jul og bursdag. Heller kjøpe en litt ordenltig ting enn mange småting. Har ikke gått helt inn enda da......
HTC Skrevet 5. september 2007 #12 Skrevet 5. september 2007 Vi pleier å få litt penger til ungene til jul og bursdag, for å kjøpe noe de trenger/ønsker seg. Min mor og mine svigerforeldre gjør dette, de gir likt. Av min far får vi en leke, bøker eller noe klær til jul og bursdag. De får ingen gaver utenom jul/bursdag, mulig en og annen såpeboble, dropseske el.l når de kommer av og til på besøk. Så her er vi fornøyde med opplegget :-)
trompetisten Skrevet 5. september 2007 #13 Skrevet 5. september 2007 Mamma (og pappa) kjøper alt for mye hele tiden (føles det som)! Svigermor (og svigerfar) kjøper ingenting, bortsett fra jul og bursdag. Forventer heller ikke noe mer gaver enn til bursdag og jul, prisen er uinteressant, mens gaven/tingen/klærne er det interessante. Folk får kjøpe ut i fra sin egen pengebok.
nickoline og supermann Skrevet 5. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. september 2007 Det kom sikkert litt feil ut......... , gaven var bra nok den. Bare synes det er rart de aldri har noe å gi bort. Det er kun vår gutt på farsiden. Blir kun han også.... og de er stinne av penger. Kall meg gjerne kravstor og forvent, men synes nå det er rart at de ikke en gang hadde barselgave med seg. Han fikk jo tom av mammas sine veninner osv..........
Gjest Skrevet 5. september 2007 #15 Skrevet 5. september 2007 Utenom jul,bursdag og andre høytider får mine barn så og si aldri gaver av besteforledre/onkler/tanter osv.. minstejenta fikk ikke en gang bursdagsgave av sin onkel og tante, ikke en gang et kort! det var litt dårlig, siden vår datter har bursdag på samme dag, 3 måneder etter deres egen datter (som vi selvsagt sendte gve og kort til, og ba i vår datters bursdag). Men jeg forventer ikke noe. Om gaven koster 200 kr. eller 2.000 kr synes jeg hvertfall du skal ike bry deg om, er o tanken som teller, og de tok jo med gave. Det er jo kjempe snilt.
Gjest Skrevet 5. september 2007 #16 Skrevet 5. september 2007 Hun er veldig borskjemt, får vel noe så og si hele tiden, både mamma og svigers er veldig generøse og vil hele tiden kjøpe ting til henne eller hjelpe oss å kjøpe ting hun trenger. Vi spør aldri om det og jeg har begynt å si ifra at de heller må bruke pengene på seg selv, men de vil så gjerne handle til tuppa. Oldeforeldrene på begge sider er nesten like ille, farmoren min har med noe til henne HVER gang vi treffes Trenger vel ikke å nevne at det er første barnebarn og oldebarn hehe.. Håper vel i grunn det blir litt mindre gaver når hun blir eldre og forstår ting bedre.
Gothminister Skrevet 5. september 2007 #17 Skrevet 5. september 2007 Nei!! Jeg og samboer blir irritert på foreldrene hans. De gir en del til hu andre barnebarnet sitt,mens våres får så godt som ingenting. Vi har to nå,men den yngste er bare 5 mnd og det var like ens før den minste kom også. Bryr oss egentlig ikke så mye,men vi mener det att siden hu får så mye,så burde dem gjøre det litt mere rettferdig,men den gang ei.. De tar med hu på hytta om sommeren også,men eldste sønnen våres får ikke være med.. De som får igjen tapet på det senere,så de får gjøre som de vil.
minst Skrevet 5. september 2007 #18 Skrevet 5. september 2007 Hvis du synes 200 kr er lite synes jeg du er storkrevende. Her får ungene gaver for ca 200 kr til jul og bursdag av min mor, av min far stort sett ingenting. Men ungene her i huset har også lært at så lenge vi blir husket på så skal vi være fornøyde. Er ikke alle som har masse penger.
minst Skrevet 5. september 2007 #19 Skrevet 5. september 2007 Det med barselgave tror jeg ikke alle tenker på.
Gjest Skrevet 5. september 2007 #20 Skrevet 5. september 2007 Av min mamma & pappa får hun en del innimellom Av svigermor & svigerfar er det sjelden
*Kleopatra Skrevet 5. september 2007 #21 Skrevet 5. september 2007 Han får veldig mye gaver, både fra svigers og mine foreldre. Det er for det meste klær, spesielt hjemmestrikket, men også bunad/juleklær osv. Men det er jo veldig nyttige og fine gaver:) De kjøper også alltid gaver til han hvis de har vært bortreist/på ferie. Vi er takknemlig for alt han får!
Mille** Skrevet 5. september 2007 #23 Skrevet 5. september 2007 Vi får som regel en liten gave og penger av svigerforeldrene mine til barna, alt i alt gir de dyrere gave enn mine foreldre gjør. Men de har penger så det holder også da. Får av og til penger utenom også av svigerforeldrene mine, og får av og til en liten ting utenom av mamma. )
suseduse Skrevet 5. september 2007 #24 Skrevet 5. september 2007 vi får mest av min familie, og de har 3 barnebarn fra før, svigers ingen.. men det tenker jeg ikke så mye over! eneste jeg stusser på er at vi fikk ingen ting av svigers på sykehuset, ikke et kort en gang, det gjorde vi av alle andre, tanter, onkler, oldeforeldre etc.. men alle har ulikt syn! svigermor kjøper noen ganger litt klær av en slektning som har en unge som er noen år eldre enn våres og født på ca lik dato, men han var liten og våres stor for alderen, så prøver å si at vi ikke behøver de, men går ikke helt inn...
Gjest Nydelige Christina+1pp Skrevet 5. september 2007 #25 Skrevet 5. september 2007 Vi for klær av mamma&samboren og svigers ja:-)) de er utrolig snille, første barnebarn på begge sider!! Vi for minst av min far egentlig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå