Gå til innhold

Kan man ha hormonspiral når man ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å få satt inn spiral etter fødsel for å slippe styr med piller... Men kom til å tenke på dette med amming.. Kan man ha spiral mens man ammer?

Og kan man evt sette den inn på 6 ukers kontrollen, eller er det for tidlig? Vil ikke begynne å styre med minipiller denne gangen, og Cerazette var jeg veldig misfornøyd med sist..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan!

Og bør...du kan glatt bli gravid igjen mens du ammer....

Jeg anbefaler deg å få inn en hormonspiral på 6ukers kontrollen, så er det gjort..to fluer i en smekk siden du likevel må opp i stolen da...

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, var det jeg trodde men ble plutselig usikker.. Med tanke på at man ikke kan bruke vanlige p-piller.. :o)

Skrevet

..fordelen med hormonspiralen,er jo at man kjapt slutter helt å blø....etter 9 mnd uten kan jeg ikke tenke meg mensen igjen...aldri.

Skrevet

Er det jeg også håper på.. :o) Og siden vi mest sannsynlig ikke skal ha flere barn, så er det like greit å få satt inn spiral!

Skrevet

ikke sant! :-)

Litt drastisk å sterilisere....

Skrevet

jeg får så mange forskjellige svar ang å sette inn hormonspiral mens jeg ammer...noen sier klart ja, mens andre sier nei det kan forstyrre melkeproduksjonen siden den inneholde hormoner.....hva får dere til svar fra jordmor/lege??

Skrevet

Jeg har hørt at hormonspiralen slipper ca 3% av hva en p-pille gjør. Ergo " tukler " du mindre med kroppen med hormonspiral enn p-piller. Jeg skal iallefall sette inn en hormonspiral på 6 ukserskontrollen. Beste prevansjonen på markedet spør du meg. Hadde den før jeg ble gravid nå, og var kjempe fornøyd.

Skrevet

ja, du kan bruke spiral.

Anbefalingene for når du kan sette den inn varierer, anbefalingene varierer fra 8-12 uker, men noen får den allerede på 6-ukers kontrollen. Hør med legen din du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...