Minnie Mom Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Vurderer å få satt inn spiral etter fødsel for å slippe styr med piller... Men kom til å tenke på dette med amming.. Kan man ha spiral mens man ammer? Og kan man evt sette den inn på 6 ukers kontrollen, eller er det for tidlig? Vil ikke begynne å styre med minipiller denne gangen, og Cerazette var jeg veldig misfornøyd med sist..
frida-73 Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Klart du kan! Og bør...du kan glatt bli gravid igjen mens du ammer.... Jeg anbefaler deg å få inn en hormonspiral på 6ukers kontrollen, så er det gjort..to fluer i en smekk siden du likevel må opp i stolen da... Lykke til!
Minnie Mom Skrevet 5. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2007 Takk for svar, var det jeg trodde men ble plutselig usikker.. Med tanke på at man ikke kan bruke vanlige p-piller.. )
frida-73 Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 ..fordelen med hormonspiralen,er jo at man kjapt slutter helt å blø....etter 9 mnd uten kan jeg ikke tenke meg mensen igjen...aldri.
Minnie Mom Skrevet 5. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2007 Er det jeg også håper på.. ) Og siden vi mest sannsynlig ikke skal ha flere barn, så er det like greit å få satt inn spiral!
frida-73 Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 ikke sant! :-) Litt drastisk å sterilisere....
*teresa* Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 jeg får så mange forskjellige svar ang å sette inn hormonspiral mens jeg ammer...noen sier klart ja, mens andre sier nei det kan forstyrre melkeproduksjonen siden den inneholde hormoner.....hva får dere til svar fra jordmor/lege??
lotta72 har fått Anders Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Jeg har hørt at hormonspiralen slipper ca 3% av hva en p-pille gjør. Ergo " tukler " du mindre med kroppen med hormonspiral enn p-piller. Jeg skal iallefall sette inn en hormonspiral på 6 ukserskontrollen. Beste prevansjonen på markedet spør du meg. Hadde den før jeg ble gravid nå, og var kjempe fornøyd.
mamma til twins Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 ja, du kan bruke spiral. Anbefalingene for når du kan sette den inn varierer, anbefalingene varierer fra 8-12 uker, men noen får den allerede på 6-ukers kontrollen. Hør med legen din du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå