Gå til innhold

Ull,ull og atter ull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ull er vel og bra det, men jeg er så lei av folk som er hekta på å trappe på ungen sin ull uten å ønske å sjekke om det er bra for deres unge. Det er faktisk veldig mange som reagerer på ull og får utslett av det. Se dere rundt. Det er svært mange spebarn med utslett rundt nakken. Noen har fått det av avrmeutslett (da også fordi ull er varmt) mens noen har rett og slett reagert på ulla i seg selv. Og så har vi dem som har reagert på noe annet da self.... eller hormoner.... Men det er smart å tenke over dette før dere kjøper inn alt for mye ull....det er jo dyrt...

Mange vasker ullklær feil også, dette blir også til besvær for ungen. Noen ullvaskemidler er veldig parfymerte, noen bruker mykningsmiddel på dem(noe man ikke skal) og noen vasker med vanlig vaskemiddel, noe man heller ikke skal. Da begynner klærne å klø....

Jeg har en venninne som påstod at gutten hennes var matallergiker for han hadde eksem på hele kroppen. Jeg sa etter 4 år(hvor hun hadde brukt bare ullklær nesten på ham)at du må kutte ut ullklær. Hun hadde testet ut all slags mat, medisiner, og testet ungen for alt mulig. En uke uten ull og ungen var bra.

Håper der tar til dere dette tipset. Jeg selv er glad i ull, men med måte altså!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...