Gå til innhold

Her er et spørsmål til de med trassunger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor er smerteterskelen deres?

Hvor utdritet tillater du at barnet gjør dere (skriking på bussen, butikken, plaging av andre pga styr etc) før du heller gir ungen isen, bladet, whatever, for å få fred? Jaja, jeg vet det er å tisse i buksen for å holde seg varm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lar henne skrike seg tom.. er vi på butikken så tar jeg henne med utenfor å så står vi der til hun er ferdig. men vi har ikke hatt så mye problemer ennå med det, for hun sitter som regel i vogna eller handlekurven og der får hun holde på noen matvarer og er da fornøyd hehe..

på bussen er vi sjeldent siden jeg har bil. i bilen så er det mye skriking, så da har vi film og forløbig smokk. men på lange turer har jeg alltid med leker, kjeks og drikke.

plaging av andre har jeg null toleranse på, så da er det inn på rommet, evt ut av situasjonen. ikke noe trøst bare tilsnakk på hennes nivå.

furting og sutring og truing har jeg ikke ører som hører lenger hehe.. så det gidder hun bare i noen minutter så gir hun opp.

Skrevet

Vi har en runde med at han ikke vil sette seg i stolen når han skal spise........... i går hadde jeg en kamp på ca 15 minutter før jeg fikk han nedi. Tar det stille og rolig, men gir meg ikke. Så var det 5 minutters hyling i stolen før han var blid og spiste middagen sin.........

Blir helt utslitt, men håper at vi slipper den runden i dag siden jeg vant i går.........

Skrevet

Når jeg er ute blant folk er nok terskelen min lavere enn hjemme...har lett for å tenke hva andre mener osv... Lar han så klart ikke gjøre alt mulig!

Skrevet

Den er skyhøy! Jeg gir ALDRI etter, og er faktisk litt stolt av det, hehe... Og derfor gråter ikke ungene mine i butikkene lenger heller, de vet det ikke nytter. De spør pent og sier jeg nei, maser de litt, men gir seg fort.

Skrevet

Hun får ALDRI viljen sin når hun trasser. Og gi etter er rimelig dumt gjort, og jeg tror det da bare tar lenger tid, og krever mer for og roe dem. Nei, her får hun skrike seg blå og grønn, viljen for hun ikke! Jeg er streng der.

Er ikke mange dager siden hun slo seg banas vill på butikken. Hylte og skrek, og var så sinna! Det endte med at jeg tok bladdet hun egentlig skulle få, satt det på plass i hyllen, tok ungen under ramen og strenet ut i bilen. Der hylte og skrek hun videre, men vi ble bare sittende i bilen til hun roet seg. Da kom samboer og lillefrøken ut i bilen etter og ha hadlet ferdig. Vi kjørte hjem, og det ble ingen blad på henne den dagen, ikke noe annet heller.

Skrevet

Jeg gir aldri etter. Han har lært at om han oppfører seg ordentlig, være seg i butikken, på HS, hos legen etc, så får han en banan eller et rundstykke.

Han får absolutt ingenting om han trasser. I begynnelsen så trasset han verre enn verst, men nå er det ganske sjeldent. Virker som om han har forstått.

Skrevet

Noen som har erfaring med busstrassing, da, med noe som ikke innebærer å gå av bussen eller sutt? Vi har nesten 40min totalt på bussen, frem og tilbake...

Skrevet

Loke ham litt eller at DU bestemmer at han skal få noe på bussturen? Ha med et eple, en skive el, si at dersom han oppfører seg fint så skal dere f.eks mate endene eller noe han liker.

Skrevet

HUn får aldri viljen sin når hun trasser, hun er så ta så hvis jeg hadde gjort det så er jeg redd det hadde vært en tapt kamp for resten av livet hehehe :) Hvis hun begynner å hyle på buss eller tog så prøver jeg å avlede henne med å synge litt eller noe, funker iek det så prøver jeg å forklare henne at alle andre sitter pent og rolig på setene sine, da kan ikke hun gå rundt, og hvis hun ikke sitter pent og rolig på fanget så må hun spennes fasti vogna si. Trasser hun fortsatt så er det rett i vogna og der kan hun sitte å skrike seg blå, folk som ikke har unger driter jeg i hva tenker om oss siden de vet ikke hva det vil si og ha barn.. Folk som har barn selv skjønner sikkert akkurat hvordan jeg har det og tenker stakkars mamma hehe :) '

Snuppa roer seg foresten gansk fort når hun skjønner at det ikke hjelper å skrike.

Skrevet

Når vi er hjemme gir jeg meg ikke. Eller i butikk.. For jeg kan plassere ungen i bilsetet.

Men forstår at buss kan være veldig kinkig. For unger kan vræle høyt (sagd i to-volum) og folk glor og himler med øynene. Tror jeg hadde blirr rimelig frustrert da ja. Vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...