Gå til innhold

Hvor lenge varer trassalderen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 2 1/2 - 14 på gutter. Noe lengre på jenter tror jeg.

Skrevet

I følge en artikkel jeg har lest.............så varer den hele livet.........alle aldere har sin "trassperiode"

Skrevet

helt til de flytterut hjemmefra hehe..

aner ikke, har heldigvis ikke begynt her ennå.. og hun er 2 år. sta som et esel, men vet at her bestemmer mor! så her er det heller en haug med tårer og sinne fra troll og mor som lukker ørene. så når ikke det funka lenger så gadd hun ikke mer.

Skrevet

Tror sønnen min på 2 år er kommet i trassalderen jeg!

Skrevet

Oj....det sies at den aldri går over, bare forandrer seg etter som barnet vokser.

Vi har iallefall hatt trass i en eller annen form (kaller det heller sterk egen vilje) siden snuppa var under 2 år, nå er hun over 3.

Begynte med enkle ting og forandrer seg hele tiden, så går det over etter hvert og istedet kommer nye ting og påfunn, som at hun ikke ville kle på seg, så ville hun ike legge seg, ikke komme når vi ropte, ikke avslutte leken når vi måtte gå, så har hun hatt masse sære ritualer og måter ting skal foregå på - rekkefølge på påkledning, vil ikke ha hjelp til påkledning, vil ikke kle på seg selv etc etc.

Tror nok vilje og grenser skal testes fremover i sikkert et par år til, minst !

Lykke til !! :-)

Skrevet

i følge mannen har jeg den ennå :P jeg er 25.

Men fra spøk til alvor, vil vel vare en stund ut i tennårene tror jeg.

Skrevet

Leste faktisk her om dagen at trassen har mange stadier. Den gir seg nok aldri helt (ikke før i tennårene en gang) MEN ,det er jo STOR forskjell på en trassig 3 åring og en trassig 7 åring f.eks. blir på to helt forskjellige måter. Leste også at den aller værste trassen, med flest utbrudd er i 3-4 års alderen. Etter den alderen tar trassingen betraktelig av, og utbrudden blir færre og mildere, og lettere og håndtere.

Håper virkelig dette stemmer! Er jammen ikke mange dager siden jeg måtte ta en hylende 3 åring under armene min, og spasere ut av butikken mens hun sparket og slo i alle rettningenr! Hjelpes for et maaaas !!! hehe.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...