Gå til innhold

Stellekommode...med badekar...har dere kjøpt? :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på Rudo.no og sett på Anders stellekommode, noen som vet om det går an å ta bort badebalje og stellepute, slik at du får en vanlig kommode-overflate? Hadde jo vært ypperlig å brukt denne til en helt vanlig kommode etter at stelleperioden er over...hehe... Noen som vet? Evt har en annen praktisk kommode å anbefale meg?

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke kjennskap til den kommoden du har sett på, men det er ihvertfall fullt mulig å ta bort både badebalje og stellematte på den typen vi har. Det er en trekommode med hjul som vi kjøpte i en barneutstyrsforretning her i Trondheim, men husker ikke hva den het eller merket, dessverre. Vår har forøvrig vært i daglig bruk i fire år nå, og vi venter nr tre, så den blir vel stående på badet noen år til... Ellers vil jeg anbefale deg å kjøpe stellekommode uten badekar, og heller ha badebalje utenom. Ble ganske tungvindt å styre med å ha lokket opp og igjen, legge på håndklær og samtidig holde styr på en nybadet baby, men det er vår erfaring altså. Ganske tungvindt å få tømt badekaret for vann og skylt det også. IKEA har en fin stellekommode som kan brukes til "vanlig" kommode senere, de har også en rimelig og stødig badebalje. Tror Jysk har tilsvarende kommode også.

Skrevet

Tusen takk for svar. Ikke så domt d der med å ha balje utenom nei, det skal jeg absolutt tenke litt på. Har du baljen på gulvet da bare? Må jo sikkert ha en slik balje senere uansett, så egentlig like lettvint å bare bruke den fra starten av. Er i trondheim jeg også, så skal ta en tur både på ikea og jysk etterhvert.

:o)

Skrevet

Må vel si at den dårligste og dyreste invisteringen jeg har gjort til babyen er stellebord.

Jeg kunne kun bruke badebaljen som ligger oppi i ca.4 mnd. Etter det ble baljen for lite, eller at babyen plasket og sprutet så fælt med beina at vannet rant nedover og inni skuffene omtrent osv. Og vi kjøte en dyr fin en.

Broren min var MYE smartere enn meg:)

Han tok en gammel kommode, malte den i fine farger, kjøpte slike svinghjul på Ikea til å sette under, og en balje til 79 kr, og stellepute. Kan kjøpe stellepute på Ikea til en billig penge, eller litt mer solide på barnebutikk til ca.250 kr. Iallefall. Puta la han oppå denne kommoden, og når babyen skulle bade satte han baljen oppå puta. genialt, og billig!

Vi brukte 2700 kr. på et stellebord som egentlig bare ble brukt til kommode.

Da hadde jeg heller kjøpt en NYDELIG fin kommode, satt på noen hjul(greit når det skal stå på badet så slipper vann å trekke inn i kommoden fra gulvet viss det kommer vann på gulvet), og så en løs stellepute over og en blå Ikeabalje. Den er super!

Bare et tips. Viss ikke dette hadde jeg kjøpt den BILLIGSTE stellekommoden jeg fant, viss den skulle brukes til tre barn, for så å kastes igjen.....

Lykke til :)

Skrevet

Har ikke sett stellekomoden du skriver om. Men jeg fant ut at stellekomodene er ganske dyre, over 2000.- Så vi kjøpte en komode i passe høyde på jysk til 850.- en stellematte til 250.- og en badebalje til 130.-. Kjøpte også en sklimatte til å ha under baljen, siden baljen ikke hadde noe gummi under. Mye billigere å mye mer praktisk for ettertiden synes nå jeg da:)

Skrevet

Takk for svar alle 3, jeg har virkelig fått noe å tenke på, og alt heller mot å kjøpe kommode, og stellepute og badekar utenom. Det høres jo mye mer praktisk ut, og billigere, pluss at badekaret får du bruk for en god stund lengre enn en som er oppi stellekommodene. Kjempesmart å gå inn her å få tips før man handler i dyre dommer...hehehe... Kjempeklem :o)

Skrevet

Synes de tipsene over her hørtes geniale ut! Har ikke hatt sånn stellekommode med balje selv (synes det ser upraktisk ut).

Jeg kjøpte Stellekommode med topp på IKEA og hadde balje i stativ til og beg. med inne i dusjen, så rett på gulvet når han ble større :-)

Den stellekommoden kan du jo bruke som bokhylle seinere også. Fåes vel bare kjøpt brukt nå, men det er mange av dem :-)

Et lite tips fra meg, kjøp en sånn "stol" til å ha i baljen, slik at mini kan sitte av seg selv. Den er genial, for du får begge heender fri til å leke og stelle med babyen.

Skrevet

Hei.

Jeg har og tenkt å kjøpe vanlig kommode med god høyde og ta en stelle matte oppå. Da har man et møbel i mange år til oppbevaring av barneklær o.l.+ bade balje ved siden av.

Skrevet

Vi hadde baljen stående oppå vasken den første tiden når baby ikke kunne sitte selv enda, men går sikkert greit å ha den på gulvet også. Nå babyen sitter selv og er litt mer rørlig er det nok tryggest å ha baljen på gulvet i allefall. Tror også det skal finnes egne stativ til å sette badebaljer til barn oppi, blir bedre arbeidsstilling da.. Men det avhenger jo av hvor god plass man har på badet og da..

Skrevet

Vi kjøpt veldig fint stellekommode med badekar for 500 på finn.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...