handygirl Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Hva smører dere huden med? Krem, olje?? Hadde litt olje i vannet første gang jeg badet han, men det hjalp ikke noe særlig og i dag har jeg tenkt å bade han med litt såpe i stedet for han stinker råttent gulp :-)
Kamomille Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 sikker på at det er flass, og ikke fettlaget som er på huden etter fødselen?? dersom du bruker såpe vil han antagelig bare bli mer tørr!
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Det er fordi ungen har ligget så lenge i vann i magen, og huden skal tilpasse seg, helt normalt! Det går over av seg selv og skal ikke pilles ved. Jeg brukte litt olje og smurte det med, men synes ikke det hjalp nei...
*LLL* - har blitt tobarnsmor! Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Jeg har ingen fasit, men jeg har hørt at man ikke skal smøre inn nyfødte barn med noe som helst. For huden skal på en måte lære seg å tilpasse seg selv. Jeg hadde ikke i såpe i vannet da jeg badet min gutt da han var nyfødt, men jeg brukte bittelitt babyolje som jeg hadde kjøpt på apoteket. Den oljen hadde en veldig svak og god baby-duft. Husker ikke hva den het, men flasken var hvit med rosa og lyseblå skrift.
handygirl Skrevet 5. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2007 Tror nok også at det er normalt at dette ytterste hudlaget skal flasse av. Han har særlig mye på magen. Lurte bare på om jeg burde smøre han med noe, men trenger ikke det. Må vaske han med litt såpe, for han stinker virkelig.. På sykehuset vasket pleieren hode og halsen hans med Lactasyd eller hva det heter. Jeg har babysjampo og badeskum. Tenkte kanskje jeg kunne vaske han litt med noe av det eller ha det i vannet. Kanskje jeg bare kan bruke såpe på de områdene han har mye gulp som rundt halsen og deromkring, hvis det ikke er så bra for resten av kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå