Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Hverken jeg eller mannen er det, men lurer på å kanskje bli det.. Noen råd å komme med?
Helnøtt med spire:) Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Mannen min er, jeg er ikke men skal jammen meg gjøre det!
Gjest Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Det er dyrt å være organisert, men det er veldig betryggende å ha en organisasjon i ryggen, dersom man skulle råke utfor noe på jobb... Man får de lønnsforhøyelsene som organisasjonen din forhandler frem... Man kan jo også få en del medlemsfordeler... Billigere forsikringer, min organisasjon har en shoppingside, hvor du kan kjøpe litt forskjellig - med logo på da, men..., tja, det variere vel kanskje litt fra forbund til forbund:)
Gjest Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 hehehe.. tenkte på organisert i hverdagen jeg.. så ja det er jeg
Karoline's*mamma Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Her er vi organisert begge, men ikkje i same forbund.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Akkurat meldt meg ut jeg.. På jobben får alle lønnsøkenlse uansett. Og forbundet har ikke gjort en dritt for min yrkesgruppe, og det er drit dyrt.... Dersom jeg ser det blir bedre og de faktisk gjør noe så får jeg heller melde meg inn igjen!!
kroi Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Ja - for meg er det å være organisert en selvfølge. Hvilket forbund du velger er mindre viktig spør du meg. (Hvis du har flere å velge mellom). Jeg meldte meg inn i Fagforbundet pga at mannen min også står i et LO-forbund, og vi får dermed gode fordeler ift forsikring mm.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Jeg er også,men skal ærlig innrømme at jeg ikke skjønner dette helt. Syns det er svindyrt også. Kan jeg være så frekk å spørre hvor mye dere betaler? Kanskje jeg er helt på jordet. Betaler 408 kr i mnd (til noe jeg ikke føler jeg får noe igjen for) Medlem i FO.
Dronningen! Skrevet 5. september 2007 #10 Skrevet 5. september 2007 Smil m/snupp osv Forbundet har ikke gjort en dritt for deg?? Hvordan tror du at din arbeidsgruppe har fått lønnsøkning? Dersom du ser det blir bedre så skal du melde sdeg inn igjen?? Hva om din stilling blir lagt ned og arbeidsplassen tenker: nei, hun er ikke organisert- hun tupper vi ut! Da har du faktisk INGEN rettigheter om ikke du vil dra det til retten selv. Og der vil du stå mutters alene!!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 5. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. september 2007 Ja hva koster det? Og hvor burde vi melde oss inn? Jeg jobber i kommunen (helse) og mannen er lagerarbeider i en privatbedrift.
Dronningen! Skrevet 5. september 2007 #13 Skrevet 5. september 2007 Da bør du ta kontakt med de tillitsvalgte på din jobb og høre hva de kan tilby i sin fagforening. Det kan faktisk være flere fagforeninger på en arbeidsplass avhengig av hvordan stilling du har. mannen din bør gjøre det samme. Prat med andre som er medlemmer og finn ut hva som er best for dere. Hvordan gikk det med mannen din cat?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 5. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. september 2007 Han har nevnt floka for nåværende arbeidsgiver og han sa han skulle se hva han kunne gjøre. Ikke fått noe mer konkret enn det. Men han skal spørre igjen til mandag og si at han nesten må ha et svar. Han har ikke sagt noe til den nye jobben enda. Håper jo at det skal løse seg slik at han slipper å ta den telefonen.
Dronningen! Skrevet 5. september 2007 #15 Skrevet 5. september 2007 Det var nokden riktige avgjørelsen.... Da er det bare å krysse fingrene.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 5. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 5. september 2007 Ja tvitvi )
1stor1liten =) Skrevet 5. september 2007 #17 Skrevet 5. september 2007 var det på forrige jobben min, er ikke nå.. jobben min er ikke organisert men følger tariffene dems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå