Gå til innhold

Gjør det noe om han spiser lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er blitt hele 12 uker nå og er en stor og flott gutt :-) Han er sterk/kraftig, men ikke av de mest runde babyene heller. Nå er han syk, skikkelig forkjølet, og han spiser så lite synes jeg. Jeg fullammer ham og tilbyr ham puppen hver 2-3 time, men han tar gjerne bare noen slurker så vil han ikke ha mer. Noen ganger drikker han mer, men ikke nok til å få i seg så mye av den tykke melken tror jeg. Har prøvd å pumpe og gi flaske (min mann gav), men da klikket han helt og ville ikke ha noe før han fikk pupp igjen. Han har ikke feber, men er veldig tett i nesen og hoster osv. Gir litt babynesespray på natten (sånn fra 0-2 år). Et større barn bryr jeg meg ikke så mye om at ikke spiser noe særlig på noen dager, men liker ikke helt at en så liten baby spiser så lite. Hva tror dere? Er tredje dagen nå han spiser lite.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke ok, egentlig. At baby ikke vil spise er et viktig symptom.

Ta barnet til legen, det var slik som dette Ellie (om du kjenner nicket) sin RS-virus saga begynte...

Skrevet

Så lenge han har våte bleier så hadde jeg ikke stresset med det. God bedring til lille gutten, det er jo slitsomt å spise når man er tett i nesa. Prøv å gi han litt nesespray før ammingen?

Skrevet

Nei gi deg da, nå skremmer du meg! Han er ikke SÅ syk altså... Må de ikke ha feber i det minste når det er noe alvorlig?

Skrevet

babyer puster med nesen, Så dersom han er tett blir det vanskelig å spise.

Prøv å dryppe momrmelk i nesen hans for å løse opp snørr og gørr, eller gi saltvann.

Skrevet

Er det fordi han er tett i nesen at han ikke klarer å suge skikkelig?

Drypp med saltvann og morsmelk før du ammer. Prøv å holde han litt sittende, og snakk eventuelt med helsesøster.

Skrevet

Han er ikke så tett at han sliter med å spise, han bare virker ikke sulten. At vi gir om natten er fordi han ligger flatere da (selv om vi har bygget opp madrassen litt) og da blir han gradvis tettere utover natten. Menn takk for tips :-)

Skrevet

Hos Becca var brystvegringen eneste symptom unntatt litt rennende nese. (RSV er bronkittvirus) Han er veldig liten det er bedre å gå til legen en gang for mye enn for lite! For den saks skyld kan det være tenner eller noe slikt enkelt noe.

Skrevet

Nei, som jeg nettopp svarte over, han er ikke så tett at han sliter med å puste på dagen, bare om natten. Han suger bra, bare virker ikke sulten, kun tørst liksom? Vet ikke helt. Og så er han mye trøtt, men det er jo naturlig da.

Skrevet

Hmmm... Tviler på at det er tenner, de to andre var 9 mnd og 1 år før de fikk tenner, han her må jo ikke være lik dem så klart, men ja... Uff, nå ble jeg faktisk litt bekymret her, men mellomste er også forkjølet og var mye forkjølet som baby, så jeg tror nå helst det bare er det. Skal følge litt ekstra med i dag og ringe lege om det ikke kommer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...