Gå til innhold

Har SÅ lyst å sykemelde meg, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har masse bekkenplager og er kvalm, men har rett og slett ikke samvittighet til å sykemelde meg ennå. Er bare i min 6 uke.

Ikke vil jeg at noen skal vite at jeg er gravid ennå heller, men å jobbe er en pine for tiden, har så vondt av å sitte (har kontor jobb).

Det er ikke lett dette her, jeg må vel bare pine meg i iallefall 2-3 måneder til før jeg kryper inn til legen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg synes ikke du skal sitte å pine deg. Det har ingen godt av. Å du trenger ikke fortelle arbeidsgiver eller kolleger hvorfor du er sykemeldt. Det står heller ikke på sykemeldinga di.

Har selv vært sykemeldt mer eller mindre siden uke 8-9 (er i 15+3). Min sykemelding skyldtes kvalme døgnet rundt, så for meg var det naturlig å fortelle det til de nærmeste på jobb. En mulighet er jo gradert sykemelding. f.eks. 50 %.

Tror det er veldig viktig å ta godt vare på seg selv i denne perioden, å huske på at du ikke bare har deg selv å ta hensyn til. :)

Lykke til!

Skrevet

Huf ja jeg vet at jeg burde, det er bare det at jeg vet det går utover alle andre her på jobben. Det er nedskjæringer så de får ikke ta inn vikarer osgå er jeg ganske ny så synes det er ekstremt pinelig å blir sykemeldt nå. Jeg har alltid vært av den typen som ikke liker sykemeldinger og synes ikke man skal få det dersom det ikke er VELDIG nødvendig.

Jeg skal prøve å holde ut noen uker til, kanskje det blir bedre etterhvert.

Takk fro svar i alle fall.

Skrevet

Husk at det er ingen andre enn deg selv som tenker på deg selv. Jobben din tar ikke hensyn til deg uten at du ber den om det. Jobben din KAN bli gjort av andre, du er ikke uunværlig. :)

Jeg vet at det er mange av oss som tenker at vi skal klare en dag til, bare en dag til. Og det skjønner jeg godt, men vi MÅ sette oss selv og vårt eget behov foran jobben. Jobben er ikke tjent med å ha ansatte i smerter. Det finnes i dag så mange gode tilbud og muligheter for å tilrettelegge en arbeidsplass. Og mange arbeidsgivere strekker seg langt.

Dette er ikke ment som noe krasst innlegg, men jeg er opptatt av at vi må ta vare på oss selv og velge det som blir det beste alternativet for oss. Det er ikke nødvendig å slite seg selv ut og sitte med plager og vondt bare for å holde ut. Nå sier jeg ikke at alle skal løpe ut til nærmeste legekontor og skaffe seg sykemelding, men jeg sier heller ikke at man ikke skal gjøre det. Det er dumt i ettertid å angre. :)

Skrevet

Kva med å i første omgang ta ein prat med leder om der er høve til tilrettelegging?

Og DU kan ikkje sjukmelde deg, det er LEGEN som gjer. Berre litt hormon-irritert over at det er som mange som feil formulerer seg :)

Skrevet

meld deg arbeidsledig når du er ferdi med studiane. Dagpengar tel som grunnlag for foreldrestønad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...