kvirrevittt Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 leste litt lenger nede om nøstebarn sin ullfleecedress, og vart plutselig så usikker igjen. Kjøpte ei ullfleecejakke, men må bytte den for såg at den vart litt liten.... og då lurer eg på om eg skal bytte til dress istedenfor. Fra før har eg to strikkagensere og to strikkabukser... Hadde planer om å bruke ullfleecen til og frå bhg i vogn (bur forøvrig på vestlandet) Tja, vart litt rotete, men DRESS eller JAKKE??????
Space Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Har kjøpt dress til sønnen vår (14mnd). Hadde dress i fjor vinter også og var kjempefornøyd. Synes det er greiest med dress, da slipper man glippe mellom bukse og jakke, og han holder seg god og varm på rumpa og beina, når han bruker den under utedress og regntøy.
321 Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Kan jeg spørre hvem str du bruker til gutten din på 14 mnd? Jeg har en gutt på 12 mnd og veldig usikker om 86/92 blir for stor..han bruker vanligvis 80. Vet ikke om str 74/80 blir fort liten igjen... Ikke så lett når man ikke får prøvd den på først!
kvirrevittt Skrevet 5. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2007 hei, gutten min på snart 13mnd er 76 cm, og eg kjøpte jakka 74/80, men den passa akkurat. Så eg skal bytte til 86/92 og så får det heller bli litt oppbrett (fremdeles ikkje bestemt meg for jakke eller dress...) Ser forresten at nøstebarn anbefaler størrelse 86/92 for babyer mellom 10-24mnd. Hadde eg berre sett det før, så hadde eg sluppe å stresse med å bytte
Space Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Sønnen vår bruker 86 i klær, så jeg har kjøpt 86/92. Han veier 12,2 kg og er 79,5 cm lang. Han brukte 80 (2 mnd siden) da jeg kjøpte den, og den er jo romslig, men synes ikke den var for stor. Det er strikk i armene og rundt bena og det gjør at den ikke blir for lang, bare litt posete. Du vil jo sikkert bruke den mest i senhøstes, vinter og tidlig vår, så da vil sannsynligvis gutten din trenge 86/92. De koster jo forholdsvis mye så da er det jo greit at man kan ha hver størrelse en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå