HTC Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Har ei på 16-17 år som jeg såvidt har snakket med om at hun kan hjelpe til litt innimellom med vasking av gulv og avogtil pass av to barn. Jeg spurte hvor mye hun skulle ha for jobben og hun nevnte da 130 kr timen. Leser her inne nå at 138kr timen er topplønn i matbutikk etter (var det 10 års?) anettelse. Da virker 130kr mye for barnepass/vasking for ei på 16-17år? Jeg spurte ikke om hun mente hvitt eller svart, jeg vil gjerne gjøre det hvitt og forstår at jeg da sikkert må opp i pris, men jeg antar at 138kr timen for hun som jobbet i butikk også er hvitt. Hmm, hvor mye bør jeg egentlig legge meg på i såfall?
Helnøtt med spire:) Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Tja. Når jeg var 15 vasket jeg to ganger i uken, rydda, vasket alt av kjøkken bad (ja alle rom og tørket støv) passet to barn i tilegg. Fikk 1000 kr i måneden. Passet og ryddet de to dagene til kl. ble 5 fra kl. 2.
HTC Skrevet 5. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2007 Dvs du fikk grovt regnet litt over 40kr timen... Men det er kanskje noen år siden?
meg & to små vampyrer Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Jeg fikk 130 som timelønn i en offentlg etat da jeg var 26 og hadde 3 år på universitet. Det var litt lite egentlig.
Helnøtt med spire:) Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Ja, hehe har aldri regnet på det:) Men det er vel 7 år si. Men syntes det hørtes mye ut det hun skulle få ja.? Men det kommer kanskje litt an på hvor mange timer hun er der?
Honningmelon Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Det var et høyt krav, ja. Er jo like mye som jeg har i timen det, i en vanlig jobb... hadde ikke sagt ja til det forslaget.
Gjest Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 ja alt for mye etter min mening. ta kontakt med noen som hvet hvor mye som er vanlig betale slike småjenter.
ninimi;) Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Det var mye!!! Jeg har voksen erfaren vaskehjelp og bet 90kr timen. Til ungene har vi passepike (15år gammel) og betaler 50kr timen (+gotteri/pizza ol om det er fredag el lørdagskveld...)
suseduse Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 jeg har 119 i timen etter 4 års erfaring i butikken, og det fordi jeg har generell studiekompetanse.. de som ikke har det på jobben har litt over 110 i timen.. syns 100 kroner høres mer riktig ut...
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 5. september 2007 #10 Skrevet 5. september 2007 jeg pleide å få 50 kr i timen for barnepass. ca 2-3 t hver dag - var 16-17 år. dette var for ca 6 år siden. Men jeg tror at det vanlige er 30-40 kr i t, jeg fikk mer for dette var gode venner av faren min. når det gjelder husvask så kjenner jeg en del som vasker og får 130-150 kr i t. Men dette er faste som vasker hver uke. men de er eldre - og dette er svart. Jeg tror at timesprisen er så høy for hvis du skal ha noen fra vaskebyrå som skal vaske så er det mye mye dyrere. for en på 16 år så kan dere kanskje avtale en mindre timespris og se hvordan det går. Kanskje kan du ha fast betalingspris. hun for så og så mye for å vaske det og det, hvis du skjønner hva jeg mener.
mayaya Skrevet 5. september 2007 #11 Skrevet 5. september 2007 Kommer litt an på hvor mange timer det er snakk om at hun skal bruke, synes jeg. Er det et par-tre-fore timer i uker, er dette en helt ok pris. Er det snakk om mer, synes jeg det er for mye.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 5. september 2007 #12 Skrevet 5. september 2007 Syntes det hørtes veldig mye ut jeg også
chrisallic Skrevet 5. september 2007 #13 Skrevet 5. september 2007 Synest det hørtes utrolig dyrt ut med 130 kr timen. Ville gitt henne 100 kr timen for vasking og 60 kr timen for barnepass hvis ikke det er om kvelden,og det hvis hun gjør en god jobb. Synest den 17åringen du har vært i kontakt med virker grisk ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå