ninimi;) Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Noen som går/har gått på det her? Hvilke styrke bruker dere? Og hvor lenge gikk dere på det?
Gjest Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Hei Jeg går på det, har gått på det siden Mai. Skal til legen igjen nå på Fredag, tror da at jeg kanskje kan slutte Hun sa ca 6 mnd til 1 år. Bruker 10mg.
roxanne Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Jeg har ikke brukt det selv, men kjenner godt til medisinen. Vanlig dosering er 5-10 mg x 1.
Plutselig_gravid Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Begynte i april - skulle gått på den i et år. Ble gravid i mai - sluttet derfor med dem i juni. Er ikke gravid lenger så skal begynne på dem igjen nå. Dosering 10mg x 2 Bruker dem pga energiløshet og angst.
Gjest Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Ja jeg tar forresten 10mg x 1 Pga fødselsdepresjon, som ble ganske mye værre da jeg mistet min kusine og samboer var utro på så og si samme tid :/
ninimi;) Skrevet 5. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2007 Takk for svar dere, jeg fikk dosert 10x2mg =20mg av legen min. Synst det er litt merkelig at en får dosert så forskjellig? Er jo stor forskjell på 10mg og 20 mg.....
roxanne Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Det er jo en fordel at man kan klare seg på en så liten dose som mulig. Man skal jo helst ikke bruke denne medisinen alt for lenge heller. Dessverre er det jo en del bivirkninger som man kan få (f.eks. nedsatt sexlyst.) Viktig å trappe veldig langsomt ned hvis man skal slutte med de, ellers så kan man oppleve ubehagelige symptomer.
ninimi;) Skrevet 5. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2007 Hvor leneg er vanlig å gå for å få maximal effekt? Er 3 mnd altfor lite?
Gjest Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Man føler jo seg fort bedre, og vil gjerne slutte da.... Men legene sier at slutter man for fort så kan man gå på den smellen. Jeg ville gjerne slutte så fort som mulig, men min lege sa som sagt 6-12 mnd'er.
roxanne Skrevet 5. september 2007 #10 Skrevet 5. september 2007 Det høres fornuftig ut. Mange går på antidepressiva i årevis uten at det er tatt noen vurdering på om man egentlig trenger dem. Så en jevnlig vurdering er lurt.
roxanne Skrevet 5. september 2007 #11 Skrevet 5. september 2007 Dett var svar til "princess babbel" :-)
Gjest Skrevet 5. september 2007 #12 Skrevet 5. september 2007 min samboer gikk på cipralex pga angst og da han hadde gått på den i 6 uker ble han myyye bedre,bare litt småtteri om morgenen.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 5. september 2007 #13 Skrevet 5. september 2007 Jeg brukte cipralex i over 1 år, hadde veldig angst og det virket bra på det. Men sluttet i mars, brukte 10 mg hele tiden men begynnte da å kutte ned så jeg tok en halv tablett en periode før jeg tok det annenhver dag eller noe sånt. Dette var i samråd med lege. Jeg har ikke hatt angst etter jeg sluttet, sluttet fordi jeg var i fin form og ønsket å bli gravid igjen.
Gjest Skrevet 5. september 2007 #14 Skrevet 5. september 2007 samboeren min gikk første uka på 5 mg og siden på 10 mg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå