Gå til innhold

Cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som går/har gått på det her?

Hvilke styrke bruker dere? Og hvor lenge gikk dere på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg går på det, har gått på det siden Mai.

Skal til legen igjen nå på Fredag, tror da at jeg kanskje kan slutte :) Hun sa ca 6 mnd til 1 år.

Bruker 10mg.

Skrevet

Jeg har ikke brukt det selv, men kjenner godt til medisinen.

Vanlig dosering er 5-10 mg x 1.

Skrevet

Begynte i april - skulle gått på den i et år. Ble gravid i mai - sluttet derfor med dem i juni.

Er ikke gravid lenger så skal begynne på dem igjen nå.

Dosering 10mg x 2

Bruker dem pga energiløshet og angst.

Skrevet

Ja jeg tar forresten 10mg x 1 :)

Pga fødselsdepresjon, som ble ganske mye værre da jeg mistet min kusine og samboer var utro på så og si samme tid :/

Skrevet

Takk for svar dere, jeg fikk dosert 10x2mg =20mg av legen min. Synst det er litt merkelig at en får dosert så forskjellig? Er jo stor forskjell på 10mg og 20 mg.....

Skrevet

Det er jo en fordel at man kan klare seg på en så liten dose som mulig.

Man skal jo helst ikke bruke denne medisinen alt for lenge heller. Dessverre er det jo en del bivirkninger som man kan få (f.eks. nedsatt sexlyst.)

Viktig å trappe veldig langsomt ned hvis man skal slutte med de, ellers så kan man oppleve ubehagelige symptomer.

Skrevet

Hvor leneg er vanlig å gå for å få maximal effekt?

Er 3 mnd altfor lite?

Skrevet

Man føler jo seg fort bedre, og vil gjerne slutte da.... Men legene sier at slutter man for fort så kan man gå på den smellen.

Jeg ville gjerne slutte så fort som mulig, men min lege sa som sagt 6-12 mnd'er.

Skrevet

Det høres fornuftig ut. Mange går på antidepressiva i årevis uten at det er tatt noen vurdering på om man egentlig trenger dem.

Så en jevnlig vurdering er lurt.

Skrevet

min samboer gikk på cipralex pga angst og da han hadde gått på den i 6 uker ble han myyye bedre,bare litt småtteri om morgenen.

Skrevet

Jeg brukte cipralex i over 1 år, hadde veldig angst og det virket bra på det. Men sluttet i mars, brukte 10 mg hele tiden men begynnte da å kutte ned så jeg tok en halv tablett en periode før jeg tok det annenhver dag eller noe sånt. Dette var i samråd med lege. Jeg har ikke hatt angst etter jeg sluttet, sluttet fordi jeg var i fin form og ønsket å bli gravid igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...